"Robimy wszystko, żeby ruch na linii z Warki do Radomia po jednym torze przywrócić od grudnia tego roku, wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy" - powiedział prezes PKP PLK. Merchel przyznał, że wcześniej zakładano, że ruch po jednym torze z Warki do Radomia zostanie przywrócony od września. Prace spowolniły jednak ze względu na brak pozwoleń na budowę.
"Nie mamy jeszcze wszystkich pozwoleń na budowę na linii z Warki do Radomia, dlatego też nastąpiło spowolnienie prac. Wykonywane są tylko te prace, na które uzyskaliśmy wymagane pozwolenie. W obecnej sytuacji nie widzimy możliwości przejazdu linią we wrześniu" - powiedział Merchel.
Odcinek Warka - Radom to fragment trasy łączącej Warszawę z Radomiem. Od października zeszłego roku pasażerowie na odcinku między Czachówkiem a Warką korzystają z nowych peronów na 2 stacjach i 4 przystankach. W Warce nad Pilicą ustawiono już dwa nowe mosty. Docelowo na odcinku Warka - Radom pociągi mają kursować po dwóch torach. Dotychczas linia była jednotorowa. W Warce wybudowany zostanie nowy przystanek, co umożliwi lepszą komunikację i dodatkowy wiadukt nad linią kolejową.
Po zakończeniu inwestycji, której wartość to ponad 825 mln zł, najszybszy pociąg pokona trasę w czasie krótszym niż godzina. Z kolei pociąg zatrzymujący się na wszystkich stacjach przejedzie w ciągu około 90 minut.