Interesanci będą przyjmowani w budynkach Starostwa w każdym przypadku po wcześniejszym umówieniu daty i godziny wizyty z pracownikiem merytorycznym. Podczas umawiania wizyty, pracownik jest zobowiązany podać mu bezpośredni numer telefonu, pod którym będzie mógł z nim się skontaktować.
Do budynków będą mogły wejść wyłącznie osoby zdrowe bez objawów chorobowych, nie przebywające w okresie kwarantanny, posiadające maseczkę na twarzy, po uprzednim zdezynfekowaniu dłoni lub dłoni w rękawiczkach. Dopuszczalna liczba interesantów przebywających w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na 1 stanowisko obsługi - z zachowaniem dystansu społecznego pomiędzy sobą w każdej przestrzeni budynku Starostwa.
Interesanci są proszeni o: poinformowanie telefoniczne pracownika merytorycznego, odpowiedzialnego za obsługę o swoim przybyciu do Starostwa. Wówczas pracownik, po uprzednim pozyskaniu wiadomości czy interesant nie przebywa w okresie kwarantanny, nie ma wysokiej temperatury oraz innych objawów chorobowych COVID-19, będzie mógł wyjść na zewnątrz, aby w sposób bezpieczny wprowadzić interesanta do umówionego miejsca w budynku Starostwa. Dotyczy to przede wszystkim interesantów Wydziału Komunikacji czy Budownictwa i Architektury.
Obsługa osób, które wcześniej nie umówiły się na wizytę w Starostwie, będzie odbywała się jak dotychczas - poprzez urny na dokumenty i przy stanowisku obsługi na zewnątrz budynku.
Przypomnijmy, że Starostwo Powiatowe w Radomiu już od dnia 16 marca zapewniało ciągłą obsługę mieszkańców i realizację spraw urzędowych za pomocą systemów e-administracji oraz poprzez system urn na dokumenty. Pracownicy Starostwa zajmowali się obsługą wszystkich spraw, wysyłając decyzje i pisma drogą pocztową, a w sprawach pilnych – również osobiście, przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa.
Od 14 kwietnia bezpośrednia obsługa interesantów była możliwa przy specjalnym, bezpiecznym stanowisku na zewnątrz budynku, przy tylnym wejściu od strony parkingu. Znalazły się tam spisy wszystkich bezpośrednich numerów telefonów oraz niezbędne wnioski w wersji papierowej do wypełnienia na miejscu. Dla wygody interesantów przed wejściem stanął namiot, chroniący przed deszczem lub słońcem oraz dodatkowe ławki i stoliki.