Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej przewiduje powstanie obwodnicy Skaryszewa w nowym śladzie drogi krajowej nr 9 jako droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego).
Zostanie zaprojektowana w układzie ruchu północ-południe, po wschodniej lub zachodniej stronie miejscowości, w zależności od wybranego wariantu. To nowe zadanie, dla którego proces inwestycyjny dopiero się rozpoczyna. Pierwszym etapem będzie opracowanie dokumentacji w zakresie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego oraz uzyskanie decyzji środowiskowej.
Podstawowym celem budowy obwodnicy Skaryszewa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 9 z Radomia, w kierunku południowym. Jest to ważny szlak komunikacyjny w kierunku Ostrowca Świętokrzyskiego, Opatowa i dalej Rzeszowa.
Program budowy 100 obwodnic w województwie mazowieckim zakłada budowę 9 obwodnic: Ciechanowa w ciągu drogi krajowej nr 60, Lipska w ciągu drogi krajowej nr 79, Łącka w ciągu drogi krajowej nr 60, Ostrołęki w ciągu drogi krajowej n 53, Pułtuska w ciągu dróg krajowych nr 57 i 61, Siedlec w ciągu drogi krajowej nr 63, Skaryszewa w ciągu drogi krajowej nr 9, Sokołowa Podlaskiego w ciągu dróg krajowych nr 62 i 63, Zwolenia w ciągu drogi krajowej nr 79.