Dotychczas, w związku z pracami przy budowie ekspresówki, konieczne było korzystanie z objazdów w Szydłowcu. Jak podaje GDDKiA, na czwartek wykonawca trasy zaplanował przełożenie ruchu tranzytowego z ulic miasta na nową, zachodnią jezdnię drogi ekspresowej. Udostępniony będzie fragment od miejsca poprzedzającego nowy węzeł Szydłowiec Centrum (przy stacji BP) do węzła Szydłowiec Południe.
Na razie ruch tranzytowy nową jezdnią będzie się odbywał w obu kierunkach, wykonawca będzie bowiem kończyć prace na jezdni wschodniej. Dla ruchu lokalnego przewidziano przejazd pod drogą ekspresową S7, pod wiaduktem 17a z dojazdem od ulicy Kolejowej. Wyjazd z Szydłowca ulicą Kościuszki na drogę nr 7 możliwy będzie w miejscu przełożenia ruchu na nową jezdnię drogi S7 - informuje inwestor.
Docelowa organizacja ruchu ma być wdrożona w czerwcu, po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie trasy. Cały budowany w tym miejscu odcinek ma 22 km. Prowadzi od powstającej obwodnicy Radomia do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego. Do Szydłowca, budowana droga ekspresowa biegnie w przeważającej części po nowym śladzie, po wschodniej stronie istniejącej DK-7.
Od Szydłowca ekspresówka będzie prowadziła po dotychczasowym śladzie siódemki. Nowa trasa będzie drogą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu o szerokości 3,5 m. Ruch lokalny będą obsługiwały wybudowane drogi dojazdowe. Na trasie powstaną trzy węzły: Szydłowiec Północ, Szydłowiec Centrum i Szydłowiec Południe.
Przygotowany jest także teren na 4 miejsca obsługi podróżnych (w pobliżu miejscowości Orońsko i Wola Korzeniowa). Wybudowanych będzie w sumie 10 km ekranów akustycznych, ok. 30 przejść dla zwierząt i ponad 20 obiektów mostowych. Droga będzie wygrodzona i obsadzona zielenią.
Zadanie realizuje Dragados. Kontrakt jest wart 682,2 mln złotych.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>