Długość mostu wraz z drogami dojazdowymi ma wynosić około 1,5 km. Szacowny koszt inwestycji to 650 milionów złotych. Pozytywną opinię o dofinansowaniu budowy mostu wydał minister finansów, inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński.
Most powstanie pomiędzy o Antoniówką Świerżowską. Wniosek do programu Mosty dla Regionów złożył powiat Garwoliński w porozumieniu z powiatem Kozienickim przy udziale gminy Maciejowice i gminy Kozienice. Most powstanie w ciągu drogi powiatowej nr 1350W po stronie powiatu garwolińskiego i drogi powiatowej nr 1718W na terenie powiatu kozienickiego.
- Przeprawa, która połączy gminę Maciejowice z gminą Kozienice będzie magnesem na inwestycje w regionie, bo zwiększy przewagę konkurencyjną przedsiębiorstw z lokalizowanych na tym obszarze – podkreślił minister Jerzy Kwieciński. Dodał, że 70-kilometrowym odcinek między Dęblinem a Górą Kalwarią jest najdłuższym na obszarze całego regionu odcinkiem Wisły, gdzie nie ma mostu.
Szacowany koszt budowy mostu to 650 milionów złotych. Całkowity koszt przygotowania dokumentacji to ponad 29 milionów złotych, z czego ponad 23 miliony złotych zostanie sfinansowanych z programu Mosty dla Regionów. - Dziś pomiędzy Świerżami Górnymi a Antoniówką Świerżowską kursuje prom. Ten most jest potrzebny, aby inwestycje z regionu nie odpływały, tylko żeby w regionie był ich przypływ - skomentował minister Kwieciński. Dokładnych terminów ukończenia inwestycji jeszcze nie podano, samo kompletowanie dokumentacji może potrwać kilkadziesiąt miesięcy.
Inwestycja ma również ważne znaczenie, ponieważ w jej bliskim sąsiedztwie jest jeden z największych pracodawców w regionie - Elektrownia Kozienice wchodząca w skład grupy kapitałowej ENEA Wytwarzanie S.A.
Przypomnijmy, że w ramach programu planowana jest także budowa mostu na Wiśle między gminami Kazimierz Dolny i Janowiec, co skróci o około 10 km drogę z Radomia do Kazimierza. W ostatnich dekadach mosty w Polsce powstawały głównie w ciągach autostrad, dróg ekspresowych i krajowych. Pomijane były potrzeby społeczności lokalnych i samorządów, które – ze względu na wysoki koszt budowy mostów – nie były w stanie samodzielnie finansować tego typu inwestycji.
Na realizację programu „Mosty dla Regionów” rząd przeznaczy 2,3 mld zł. W programie samorządy mogły ubiegać się o dotację na przygotowanie dokumentacji niezbędnej do budowy mostu wraz z drogami dojazdowymi. Dzięki otrzymaniu tego dofinansowania jednostki samorządu terytorialnego będą mogły starać się również o dofinansowanie do 80% kosztów budowy mostu w ramach Funduszu Dróg Samorządowych.