Trasa ekspresowa S7 będzie biec w przeważającej części po nowym śladzie, po wschodniej stronie istniejącej drogi krajowej nr 7. Zaplanowano dwie jezdnie po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m każdy oraz 2,5-metrowe pasy awaryjne. Wzdłuż szosy wybudowane zostaną drogi umożliwiające ruch lokalny. Przewidziano również rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko, takie jak budowa 10 km ekranów akustycznych, systemu odwodnienia czy 35 przejść dla zwierząt (w tym dwóch kładek). Przystosowanie istniejącej drogi krajowej nr 7 do parametrów trasy ekspresowej wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu i skrócenie czasu przejazdu.
Inwestycja zlokalizowana jest na terenie powiatu szydłowieckiego i przebiega przez teren trzech gmin: Orońsko, Jastrząb i Szydłowiec. Wartość kontraktu to 682,2 mln złotych. Okres realizacji inwestycji to 24 miesiące od podpisania umowy z doliczeniem okresów zimowych. Po wybudowaniu obwodnicy Radomia oraz fragmentu S7 od granicy województwa mazowieckiego do Skarżyska-Kamiennej, odcinek ekspresowej „siódemki” między Warszawą, a Kielcami osiągnie długość około 150 km.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>