Na pierwszy rzut oka zastanawiające może być, w jakim celu prezentować w Polsce akurat francuską politykę pro-rowerową, a nie doświadczenia najbardziej rowerowych państw Europy, takich jak Holandia, czy Dania. Otóż, mimo wielu różnic, sytuacja polskich miast jest w wielu aspektach bardzo podobna do sytuacji francuskich w 1996 roku, tuż przed wdrożeniem krajowej polityki pro-rowerowej.
Ciągły wzrost ilości samochodów, problemy z rozładowaniem korków i z ograniczeniem masowego parkowania w centrach miast, a to wszystko przy ruchu rowerowym na poziomie około 1% udziału w ruchu - to problem spotykane w obydwu przypadkach.
Dzięki wprowadzonej kompleksowej polityce, osiągnięto najpierw zatrzymanie tendencji spadkowej używania rowerów we Francji. W ostatnim czasie zaś udział ruchu rowerowego rośnie coraz dynamiczniej, sięgając nawet 15% w niektórych miastach.
Celem prezentacji jest przedstawienie 15 lat francuskich doświadczeń w polityce zrównoważonego transportu uwzględniającej rower jako jedną z alternatyw dla samochodów indywidualnych, która pozwoliła na odwrócenie negatywnych tendencji.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>