Zintegrowany System Zarządzania Oświatą wdrożony został w maju 2014 roku, a użytkowany jest od sierpnia 2014 roku. Jego wdrażanie podzielone było na trzy etapy: przygotowanie arkuszy organizacyjnych oraz dziennika, uporządkowanie elektronicznej księgowości oraz sprawdzenie jak działają elektroniczne nabory. Zintegrowany System Zarządzania Oświatą przeznaczony był przede wszystkim dla miejskich placówek oświatowych.
– Jednak od początku rozważana była możliwość aby i placówki niepubliczne funkcjonowały w tym systemie. Niedawno do systemu dołączyło Niepubliczne Przedszkole „Niezapominajka” – powiedział Rafał Czajkowski, sekretarz Radomia. Podczas poniedziałkowej sesji Rady Miejskiej radni jednogłośnie przyjęli projekt uchwały w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół i placówek niepublicznych o uprawnieniach szkół i placówek publicznych oraz zakresu i trybu kontroli prawidłowości ich wykorzystania.
W związku z wprowadzeniem do oświaty radomskiej programu Zintegrowanego Systemu Zarzadzania Oświatą do uchwały wprowadzono nowy zapis pozwalający szkołom i placówkom niepublicznym na korzystanie z aplikacji tego programu. To jedno z zadań projektu Zintegrowanego Systemu Zarządzania Oświatą na terenie Gminy Miasta Radomia.
Zintegrowany System Zarządzania Oświatą ma służyć przede wszystkim kontroli i wyeliminowaniu sytuacji, w których uczeń nie chodzi do szkoły, a placówka domaga się refundacji, lub uczeń zapisany jest do kilku szkół na raz. Rozstrzygnięty został również przetarg na pomoc informatyczną dla przedszkoli i filii przedszkoli. Firma będzie pomagała placówkom w sferze oprogramowania. Dotychczas przedszkola musiały samodzielnie ubiegać się o pomoc informatyczną.
– Dzięki wyłonieniu konsorcjum firm obsługa systemu będzie o połowę tańsza – dodał sekretarz Radomia. Zintegrowany System Zarządzania Oświatą na terenie Gminy Miasta Radomia kosztował 5,1 mln zł.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>