E.Leclerc po 20 latach ma się bardzo dobrze. Silną pozycję zawdzięcza ciągłej dbałości o klienta, jakość produktów, komfort realizowania zakupów oraz sukcesywnie wdrażanej polityce konkurencyjności cenowej, w myśl zasady: kupować taniej, by sprzedawać taniej. Ta filozofia od początku przyświecała wizjonerowi i twórcy czołowej sieci francuskich supermarketów, Edouardowi Leclerc. Jego celem było przekazywanie wiedzy i doświadczenia innym, a nie stawiając granic narodowościowych.
Lata 90 w Polsce to proces transformacji ustrojowej, gospodarczej i społecznej. Realizowane w tych latach zmiany w handlu doprowadziły m.in. do podpisania umowy z francuskim E.Leclerc, dzięki której 41 najbardziej uzdolnionych polskich stażystów wyjechało na dwa lata do Francji, by zdobyć niezbędną wiedzę oraz doświadczenie potrzebne do zbudowania polskiej gałęzi sieci. W październiku 1995 roku został otwarty pierwszy supermarket E.Leclerc na warszawskim Ursynowie.
Sklepy E.Leclerc w Polsce na wzór powstałych sklepów na całym świecie, charakteryzują się oryginalnym sposobem zarządzania - to odrębne podmioty, rodzinne przedsiębiorstwa, robiące wiele dla lokalnego rynku. Uruchomianie różnorodnych programów np. „Producenci Lokalni”, w ramach którego placówki poszerzają asortyment o produkty z danej miejscowości i okolic, to działania E.Leclerc w imię lokalnej ekonomii. Sklepy inwestują i płacą podatki w Polsce. E.Leclerc Polska to ruch, w którym praca jednych służy innym. Siła E.Leclerc to nie tylko rozwój przedsiębiorstwa, ale również rozwój socjalny, ochrona siły nabywczej pracowników i klientów.
Filozofia funkcjonowania sieci opiera się na trzech zasadach: niezależność, solidarność i obrona interesu konsumentów. Od początku istnienia markety są blisko ludzi, ich problemów i potrzeb. E.Leclerc systematycznie angażuje się w projekty społeczne, współpracuje z Mennicą Polską i Fundacją TVN „Nie jesteś sam” w ramach akcji „Cała Reszta to szczęście”, włącza się w sprawdzone programy bądź podejmuje własne inicjatywy – ogólnopolska akcja proekologiczna „Dbamy i Mamy”. E.Leclerc zatrudnia obecnie ok. 4 700 pracowników, z którymi firma prowadzi nieustający dialog społeczny, wspiera ich karierę, dba o poczucie bezpieczeństwa oraz premiuje za rzetelną pracę.
Dowodem na zaufanie, jakim obdarzają firmę E.Leclerc pracownicy jest fakt, że znaczna większość osób jest zatrudniona od wielu lat, niejednokrotnie od początku istnienia sklepów, a w gronie tym znajdują się często nawet całe rodziny. Oprócz systematycznych szkoleń kadry pracowniczej, inwestycji w jej rozwój, nabywanie nowych umiejętności, cechą wyróżniającą E.Leclerc jest możliwość awansu od najniższego szczebla zajmowanego stanowiska po odpowiedzialną funkcję dyrektora czy prezesa.
Sieć E.Leclerc w Polsce oferuje bogaty asortyment: od tradycyjnych, świeżych i wysokogatunkowych produktów żywnościowych, przez odzież i obuwie, po produkty RTV i AGD - wszystkie podlegające stałej kontroli. To także specjalnie wybrane produkty ekologiczne i bezglutenowe, dostępne w oznakowanych strefach i działach. To wreszcie produkty wyjątkowe, importowane z Francji, dostępne wyłącznie w E.Leclerc oraz marki własne: Wiodąca Marka. Oferty dopełnia 12 stacji benzynowych, oferujących paliwo wysokiej jakości, potwierdzonej niezbędnymi świadectwami i certyfikatami. Doceniana przez klientów, partnerów handlowych i pracowników sieć handlowa E.Leclerc wkracza z optymizmem w kolejne 20-lecie.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>