- Gratuluję lokalnej firmie tego niewątpliwie dużego sukcesu i mam nadzieję, że przyczyni się on do wzmocnienia wizerunku gospodarczego Radomia – mówi Prezydent Andrzej Kosztowniak, który był obecny na giełdowym debiucie spółki.
– Dziękuję inwestorom za okazane zaufanie. Mam nadzieję, że będą usatysfakcjonowani naszymi wynikami i stopą zwrotu z naszych akcji – oznajmia Ewa Wójcikowska, Prezes Zarządu Global Cosmed.
Z pierwszej oferty publicznej spółka pozyskała 11,4 mln zł. Środki te zostaną przeznaczone na zwiększenie mocy produkcyjnych oraz powierzchni magazynowych.
– Rynek marki prywatnej, na którym działamy, rozwija się bardzo dynamicznie, a wszystko wskazuje na to, że tempo to utrzyma się także w najbliższych latach. Wyroby pod markami sieci handlowych są coraz częściej wybierane przez klientów, którzy cenią dobrą jakość za rozsądną cenę. Wciąż jednak mają one w Polsce o wiele mniejszy udział w rynku niż np. w Europie Zachodniej, gdzie ilościowo stanowią już nawet kilkadziesiąt procent. sprzedawanych produktów chemicznych i spożywczych – wskazuje Ewa Wójcikowska.
Udział marki prywatnej w rynku kosmetyków i chemii gospodarczej rośnie nie tylko w Polsce, ale także na rynkach zagranicznych, m.in. w Niemczech, gdzie produkty Global Cosmed cieszą się rosnącą popularnością. Spółka uzyskuje ponad 30 proc. swoich przychodów z eksportu, sprzedając własne produkty w wielu krajach Europy Zachodniej i Południowej.
- Obecnie nasze moce produkcyjne bywają wykorzystywane na niektórych etapach całego procesu już niemal w 100 proc., dlatego zdecydowaliśmy o budowie automatycznej mieszalni oraz zwiększeniu powierzchni magazynowych. Po realizacji tych inwestycji zdolności produkcyjne Global Cosmed zwiększą się dwukrotnie, a jednostkowe koszty wytworzenia spadną o ok. 5-10 proc. – mówi Ewa Wójcikowska.
W 2012 r. przychody ze sprzedaży Global Cosmed S.A. wyniosły blisko 142 mln zł. Zysk operacyjny osiągnął poziom 8,1 mln zł, rosnąc o 31 proc. r/r. Zysk netto zwiększył się natomiast o 16 proc. i wyniósł 5,8 mln zł.
Global Cosmed S.A. jest jedną z czołowych polskich firm produkujących kosmetyki i wyroby chemii gospodarczej, o ponad 20-letnim doświadczeniu rynkowym. Firma zajmuje bardzo silną pozycję w segmencie marki prywatnej (produktów sprzedawanych pod markami sieci handlowych). Do jej głównych odbiorców w tym segmencie należą krajowe i międzynarodowe sieci działające na rynku polskim i niemieckim, w tym m.in. Biedronka, Lidl, Tesco, Aldi, Carrefour, Norma, Kaufland czy Rossmann.
Szeroki portfel produktów marek prywatnych spółki uzupełniony jest wyrobami markowymi wytwarzanymi na zlecenia partnerów handlowych. Produkty Global Cosmed są dostępne we wszystkich popularnych kanałach sprzedaży.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? DOŁĄCZ DO NAS FACEBOKU. ZRÓB TO TERAZ >>
Global Cosmed zadebiutował na GPW
Radomska firma - Global Cosmed - czołowy producent kosmetyków i wyrobów chemii gospodarczej w segmencie marki prywatnej - zadebiutował w środę, 10 lipca na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Komentarze naszych czytelników
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu