Pierwotnie wykonawca planował rozpoczęcie prac przy obwodnicy od budowy węzła u zbiegu z projektowaną trasą N-S i ulicą Sycyńską. Harmonogram został jednak zmodyfikowany, ponieważ warunkiem uzyskania subwencji drogowej z budżetu państwa jest wybudowanie w tym roku dwóch obiektów mostowych z zapewnieniem ich przejezdności. W pierwszej kolejności będą więc budowane dwupoziomowe węzły drogowe u zbiegu z ulicą Wyścigową oraz przy projektowanym przedłużeniu ulicy Młodzianowskiej.
Węzeł przy Wyścigowej będzie pierwszym, który napotkają kierowcy wjeżdżający na obwodnicę od strony alei Grzecznarowskiego. Około czterystu metrów od tej alei powstanie obiekt podobny do wiaduktu na skrzyżowaniu ulic Wojska Polskiego i Lubelskiej. Obwodnica południowa będzie przechodziła pod wiaduktem, natomiast Wyścigowa zostanie poprowadzona górą. Węzeł został zaprojektowany w taki sposób, by umożliwić bezkolizyjny przebieg wszystkich relacji ruchu, z obwodnicy do ulicy Wyścigowej i odwrotnie.
Węzeł przy przedłużeniu Młodzianowskiej jest fragmentem drugiego etapu obwodnicy i będzie przypominał dwupoziomowe skrzyżowanie ulic 1905 Roku i Młodzianowskiej. Obiekt mostowy wchodzący w skład tego węzła powstanie na obszarze leżącym między ulicami Godowską, Witkacego, Armii Ludowej, Gajową i Wiejską. Obecnie w tym rejonie są tylko nieużytki. Także i w tym przypadku dwie jezdnie obwodnicy będą biegły pod wiaduktem, natomiast na poziomie zero powstanie niewielkie rondo.
Budowa węzła u zbiegu z projektowaną trasą N-S i ulicą Sycyńską, na zachód od linii kolejowej numer 8, również zostanie rozpoczęta w tym roku, wykonawca zobowiązał się skończyć do grudnia wszystkie roboty konstrukcyjne. Obwodnica przetnie linię kolejową na wysokości koryta rzeki Mlecznej. Istniejący w tym miejscu most kolejowy zostanie wykorzystany jako wiadukt, pod którym wykonawca zbuduje jezdnię obwodnicy. Węzeł drogowy wchodzący w skład trzeciego etapu obwodnicy powstanie w pobliżu linii kolejowej, u zbiegu z projektowaną trasą N-S. Będzie to węzeł o kształcie trąbki bez typowej łącznicy pomiędzy obwodnicą od strony wschodniej i trasą N-S. Projekt przewiduje natomiast budowę zjazdu do obwodnicy od ulicy Sycyńskiej. Aż do ulicy Wierzbickiej obwodnica będzie biegła w bezpośrednim sąsiedztwie linii kolejowej, w wykopie o głębokości około 4-6 metrów.
Tegoroczny harmonogram prac przewiduje również budowę obu jezdni pierwszego etapu obwodnicy (na odcinku od alei Grzecznarowskiego do ulicy Armii Ludowej) włącznie ze skrzyżowaniem z Grzecznarowskiego. Obwodnica będzie wpadała łagodnym łukiem w tę aleję w pobliżu siedziby II komisariatu policji. Projekt przewiduje wjazd na obwodnicę dwoma pasami dla jadących od strony alei Wojska Polskiego, natomiast wjazd na obwodnicę dla jadących z centrum miasta będzie możliwy jednym pasem. Na skrzyżowaniu zostanie zamontowana sygnalizacja świetlna oraz inne elementy bezpieczeństwa ruchu.
Obie jezdnie pierwszego etapu obwodnicy do końca roku muszą byćprzejezdne, choć wykonawca nie będzie musiał na razie układać warstwy ścieralnej.