Trzeci etap trasy N-S będzie kontynuacją już istniejącego odcinka, który łączy rondo Mikołajczyka z boczną jezdnią ulicy Żeromskiego. Nowa droga będzie miała prawie 3,5 kilometra długości. - Trasa NS to jeden z najważniejszych elementów tworzonej w Radomiu Strefy Wygodnego Ruchu. Odcinek, którego dotyczy podpisana dziś umowa, będzie łączył północną część naszego miasta ze Śródmieściem omijając duże osiedla, w tym Gołębiów i Nad Potokiem. To trasa, o której w Radomiu mówi się już od lat 70. ubiegłego stulecia. Bardzo się cieszę, że to akurat mnie przychodzi ten kontrakt realizować - mówi prezydent Radosław Witkowski.
Zgodnie z opracowaną koncepcją, trzeci odcinek trasy N-S pobiegnie najpierw fragmentem ulicy Szklanej, aby przed Potokiem Północnym skręcić w prawo. Potem droga będzie poprowadzona po zachodniej stronie linii kolejowej i zakończy się rondem, które powstanie za Castoramą przy Energetyków. Po drodze powstaną skrzyżowania z ulicami Kolberga, Szklaną, dwoma łącznikami do Olsztyńskiej, wspólnym łącznikiem do Struga i Andersa oraz następnym, jedynie do końcówki Andersa.
- To będzie zupełnie nowa jakość komunikacyjna. Wjeżdżając na trasę N-S w północnej części miasta, będzie można sprawnie dojechać na południe, omijając przy tym duże osiedla - podkreśla wiceprezydent Mateusz Tyczyński.
Inwestycja będzie realizowana w formule "Zaprojektuj i wybuduj". W pierwszej kolejności wykonawca będzie miał za zadanie przygotować dokumentację projektową i uzyskać wszelkie niezbędne uzgodnienia, pozwolenia oraz decyzje administracyjne, w tym decyzję środowiskową. Trzeci odcinek trasy N-S powinien być gotowy do 2024 roku.
Tymczasem dobiegają końca przygotowania do budowy odcinka, który będzie biegł z osiedla Południe przez Żakowice do węzła na ulicy Młodzianowskiej. To etap, który także jest realizowany w formule "Zaprojektuj i wybuduj". - Kwestie proceduralne związane z uzyskiwaniem pozwoleń są już na finiszu. Prace budowlane powinny się rozpocząć na przełomie września i października - zapowiada Mateusz Tyczyński.