Włodzimierz Konecki będzie odpowiedzialny za wdrożenie Strategii Radomskiego Obszaru Funkcjonalnego i założenie stowarzyszenia, bądź związku gmin wchodzących w skład ROF, zaś Przemysław Bednarczyk zajmie się popularyzacją historii Radomia na arenie ogólnokrajowej. Więcej o tych nominacjach pisaliśmy tutaj.
- Głównym celem, jaki stoi przed Panem Koneckim i tym projektem, jest możliwość pozyskiwania dużych pieniędzy europejskich na inwestycję, które obejmą subregion radomski. Chcę wykorzystać doświadczenie Pana Włodzimierza jako radnego Rady Miejskiej w Radomiu oraz dyrektora Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa - mówił prezydent Witkowski.
Przypomnijmy, że Radomski Obszar Funkcjonalny – oprócz Radomia - obejmuje swoim zasięgiem miasto Pionki oraz gminy: Gózd, Iłża, Jastrzębia, Jedlińsk, Jedlnia Letnisko, Kowala, Pionki, Przytyk, Wierzbica, Wolanów i Zakrzew. - Trzy podstawowe moduły tego programu to: środowisko, rewitalizacja oraz transport. Chcemy, aby pomiędzy gminami ościennymi, a miastem Radom, była zdecydowanie lepsza komunikacja - zaznaczył Włodzimierz Konecki.
Przed Przemysławem Bednarczykiem natomiast prezydent Witkowski, za główny cel postawił popularyzację historii Radomia na arenie ogólnokrajowej. - Główny kierunek działania to obchody 40. rocznicy Radomskiego Czerwca 76'. Chcemy popularyzować to wydarzenie w niezwykły sposób - stwierdził Radosław Witkowski.
- Żyjemy w czasach, w których historia stała się znakomitym obszarem marketingu i promocji. Cieszę się, że władze miasta również dostrzegają to zjawisko, które - u nas myślę - z sukcesami rozwijamy od kilku lat, ale czas chyba na to, żeby z tym wizerunkiem Radomia jako miasta historycznego, z niebagatelnym dorobkiem i wkładem w historię narodową - wyjść poza nasze rodzinne opłotki - powiedział historyk, który dodał, że istnieje ku temu rzeczywiście szansa, chociażby poprzez - proponowany na okoliczność obchodów Radomskiego Czerwca 76' - projekt filmu o ks. Kotlarzu. - Na pewno jest to rzecz warta rozważenia - mówił Bednarczyk, który współpracuje z TVP Historia i jest twórcą filmów o tematyce historycznej.
Przemysław Bednarczyk uważa, że Radom ma kilka bardzo atrakcyjnych wydarzeń w swojej historii, które spokojnie mogą przysłużyć się poprawie wizerunku miasta i zwiększyć jego rangę. - Obiecuję sobie wiele po tej współpracy. Będę promotorem historii miasta, a jednocześnie promotorem dobrego wizerunku Radomia.
Na zakończenie historyk powiedział o pewnej historii, którą można wykorzystać jako produkt marketingowy - "atrakcyjny nie tylko dla mieszkańców miasta". - Istnieją historyczne przesłanki, aby powiedzonko "Chytra baba z Radomia", wykorzystać, gdyż mamy właśnie rocznicę wydarzenia, podczas którego dzielna mieszczka radomska poradziła sobie ze Szwedami, zasługując na uznanie Karola X Gustawa. Nie widzę przeszkód, aby "Chytrą babę" zastąpić "Dzielną babą z Radomia" i stworzyć wokół tego ciekawy historycznie, ale też rozrywkowy - produkt marketingowy - powiedział nowy pełnomocnik prezydenta Witkowskiego.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>