Nagroda Retailer of the Year jest jedynym na polskim rynku wyróżnieniem przyznawanym sieciom handlowym przez ich dostawców. Zwycięzcy są wyłaniani spośród 7 kategorii: Sieć Detaliczna Roku (Nagroda Główna), Hipermarket, Supermarket, Dyskont, Convenience i regionalne sieci handlowe, Hurtownicy i Dystrybutorzy oraz Drogerie. W tym roku, po raz drugi z rzędu, Stowarzyszeniu E.Leclerc przypadła nagroda Retailer of the Year w prestiżowej kategorii Hipermarket, w której oceniane było jeszcze 5 innych ogólnopolskich sieci. Nagrodę w imieniu ruchu E.Leclerc odebrał Członek Zarządu, Krzysztof Gajewski. Zwycięzcę wyłoniono na podstawie badania przeprowadzonego przez renomowaną firmę badawczą AC Nielsen na grupie 185 respondentów reprezentujących 153 firmy z sektora FMCG. E.Leclerc najwięcej punktów uzyskał w kategorii „kontakt i relacje z dostawcami”. Jest to efekt konsekwentnej polityki.
„Druga z rzędu nagroda Retailer of the Year jest potwierdzeniem prawidłowego kierunku polityki firmy”- przyznał po kongresie Członek Zarządu E.Leclerc Polska, Krzysztof Gajewski. „Przyznana nagroda to efekt pracy, którą włożyliśmy w budowanie dobrych relacji z naszymi dostawcami i cieszymy się, że nasze wysiłki zostały docenione. Zaufanie to podstawa w biznesie. Mamy nadzieję, że dzięki takim wyróżnieniom grono naszych kontrahentów będzie się stale powiększać".
Wręczenie nagród odbyło się podczas Poland & CEE Retail Summit 2013 w Warszawie w dniach 20-21 marca 2013 roku. To największe doroczne wydarzenie w tej branży. Jest ono okazją do omówienia perspektyw polskiego handlu, a także spotkania przedstawicieli, prezesów i członków zarządu międzynarodowych producentów, dostawców usług i sieci handlowych.
W tegorocznym, dwudniowym kongresie wzięło udział ponad 450 uczestników, w tym ponad 100 reprezentantów sieci handlowych obecnych podczas poprzedniej edycji. Zgromadzeni mieli okazję wysłuchać ponad 80 prelegentów, w tym wielu przedstawicieli zagranicznych firm obecnych na naszym rynku, i wziąć udział w sesji plenarnej i 4 sesjach równoległych każdego dnia kongresu. Ponadto odbyła się zapoczątkowana w ubiegłym roku sesja Speed Networking, umożliwiająca szybkie nawiązanie kontaktów między sieciami a producentami.
----------------
O E.Leclerc
E.Leclerc to pierwsza europejska sieć zrzeszająca niezależnych handlowców prowadzących pod wspólnym szyldem ponad 500 sklepów wielkopowierzchniowych we Francji i innych krajach europejskich. Ta najdłużej działająca w Polsce, bo aż od 1995 roku, sieć super i hipermarketów, nie jest wielkim koncernem, tylko stowarzyszeniem niezależnych przedsiębiorców. E.Leclerc to znak firmowy, pod którym zrzeszeni są niezależni handlowcy, właściciele przedsiębiorstw zarządzanych w niezależny sposób. Każdy sklep to odrębny podmiot - mała firma, robiąca wiele dla lokalnego rynku i płacąca podatki w kraju, w którym działa. E.Leclerc jest stowarzyszeniem przedsiębiorców, którym zależy na rozwoju zawodowym i równocześnie na wspieraniu społeczności lokalnych. W roku 2012 sieć E.Leclerc osiągnęła obroty w wysokości 2771 milionów złotych, czyli aż o 4,6% więcej w stosunku do roku poprzedniego. W pierwszym kwartale 2012 roku została również laureatem prestiżowej nagrody branży retail i FMCG, Retailer of the Year 2011 w kategorii Hipermarket. Obecnie zatrudnia 6200 pracowników w 40 sklepach znajdujących się w 36 miastach na terenie 15 województw. Wszystkie sklepy marki Billa zakupione w 2010 roku od Rewe Group są obecnie niezależnie działającymi spółkami zarządzanymi przez polskich przedsiębiorców.