Sobota 20 kwietnia
Agnieszki, Czesława, Amalii
RADOM aktualna pogoda

ZUS skraca godziny obsługi klientów w poniedziałki

dm, ZUS 2021-11-15 14:22:00

Od 22 listopada obsługa klientów w poniedziałki odbywać się będzie do godz. 17:00. ZUS przypomina, że z jego usług można skorzystać bez wychodzenia z domu.

Od najbliższego poniedziałku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zmienia godziny obsługi klientów. W poniedziałki sale obsługi w całym kraju będą czynne od 8.00 do 17.00, a nie do 18.00. Zmiana została zaplanowana na okres od 22 listopada do 31 marca. W pozostałe dni robocze Zakład przyjmuje klientów od 8.00 do 15.00.

Do dyspozycji pozostaje także infolinia ZUS. Konsultanci czekają na telefony i wiadomości mailowe od poniedziałku do piątku w godz. od 7.00 do 18.00. Ze specjalistami można skontaktować się pod nr 22 560 16 00 oraz adresem mailowym cot@zus.pl

Warto mieć konto w ZUS

Statystyki pokazują, że klienci ZUS doceniają także nowoczesne formy kontaktu z urzędem. Platforma Usług Elektronicznych ZUS ma już prawie 9 mln profili. Dzięki PUE możemy m.in. sprawdzić, czy pracodawca zgłosił nas do ubezpieczeń oraz czy nasi najbliżsi zostali zgłoszeni do ubezpieczenia zdrowotnego. Przez Internet uzyskamy informacje o swoich ubezpieczeniach, świadczeniach, zwolnieniach lekarskich i płatnościach. Za pośrednictwem PUE można wysłać też wnioski i dokumenty ubezpieczeniowe oraz rozliczyć składki.

Na popularność PUE wpłynął także fakt, że przepisy prawa zobowiązały klientów ZUS, by przesyłać wnioski dot. tarczy antykryzysowej wyłącznie elektronicznie. Chodzi tu m.in. o dodatek solidarnościowy, świadczenie postojowe oraz zwolnienie ze składek. Przez PUE załatwiamy też wszelkie sprawy związane z Polskim Bonem Turystycznym.

Jak założyć konto? Trwa to tylko kilka minut. Można to zrobić w placówce ZUS lub samodzielnie w domu. Trzeba wtedy jednak dysponować profilem zaufanym ePUAP, podpisem kwalifikowanym lub kontem w bankowości elektronicznej. Na stronie ZUS jest zamieszczona instrukcja w jaki sposób krok po kroku założyć konto na PUE.

E-wizyta, czyli eksperci ZUS na wyciągnięcie ręki

Pandemia sprawiła, że Zakład Ubezpieczeń Społecznych przyśpieszył przygotowania nad nową formą kontaktu z klientami. Kilka miesięcy temu zakończyły się prace i od 4 listopada ubiegłego roku każdy ma już możliwość skorzystania z e-wizyty w ZUS. Od tego czasu z wirtualnej porady eksperta skorzystano w całej Polsce ponad 116 tys. razy. W województwie mazowieckim przez rok odbyło się niemal 21 tys. tego rodzaju konsultacji.

Aby można było odwiedzić ZUS online wystarczy komputer lub smartfon z kamerką i mikrofonem. Klient wybiera dogodny dla siebie termin i godzinę e-wizyty. Podczas porady eksperci odpowiedzą na pytania z zakresu emerytur i rent, zasiłków, ubezpieczeń i składek, a także emerytur i rent zagranicznych. W ramach takiej wizyty można założyć także profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Od 16 lutego klienci mogą umawiać się również na konsultacje w języku migowym PJM w sprawie zasiłków oraz emerytur i rent.

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych