Wykonawca deklaruje, że w czerwcu pojadą pociągi z Warszawy do Radomia bez komunikacji zastępczej. Na odcinku między Radomiem a Dobieszynem będzie zapewniony przejazd jednym torem. Od Dobieszyna do Warszawy po dwóch torach.
Przy wiadukcie na ul. Kozienickiej tymczasowa kładka dla pieszych i rowerzystów zapewnia komunikacje mieszkańcom i pozwala na realizacje prac. Budowane są przyczółki i podpory. Nowy wiadukt między ul. Kozienicką i Struga będzie miał dwa przęsła. Przewidziano więcej pasów ruchu - trzy pasy zamiast dotychczasowych dwóch. Z wiaduktu będą windy na nowy przystanek Radom Gołębiów. Przebudowana zostanie kompleksowo obszar kolejowy pod wiaduktem. Nowy peron będzie wyposażony w wiaty, ławki, gabloty informacyjne i oświetlenie.
Przy wiadukcie na ulicy Gołębiowskiej zdemontowana została stara betonowa konstrukcja. Już wybudowano nową przeprawę, dostosowaną do kursowania pociągów z prędkością do 160 km/h. Kolejne prace, m.in. układana izolacja, przygotują obiekt do układania torów i montażu elementów wyposażenia linii kolejowej.
Na wiadukcie przy ulicy Energetyków kończą się prace. Gotowa jest konstrukcja obiektu. Wykonawca układa izolację obiektu, która zapewni właściwe odprowadzenie wody po opadach. Rozpoczęły się prace przygotowujące do ułożenia nowych torów. Następnie wywieszana będzie sieć trakcyjna.
Pociągiem dojeżdżamy bliżej Radomia
Od 14 marca pociągi z Warki w stronę Radomia na odcinku do Dobieszyna jeżdżą dwoma torami. Dwutorowa trasa zwiększa sprawność połączeń i ogranicza niespodziewane przerwy w kursowaniu pociągów. Składy przejeżdżają już nowym mostem kolejowym nad Pilicą.
Podróżni skorzystają z lepszego dostępu do kolei dzięki nowym peronom i zmodernizowanym stacjom i przystankom m.in.: Kruszyna, Wola Bierwiecka, Bartodzieje, Lesiów, Radom Stara Wola. Budowane są nowe konstrukcje peronów. Wykonawca pracuje na odcinku z Dobieszyna do Lesiowa. Z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu na wysokości kilku metrów kończy się rozwieszaniu sieci trakcyjnej. Montowane są urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Roboty widać obok torów. Na drogach dojazdowych do przejazdów kolejowo-drogowych układany jest asfalt.
Szybsze podróże z Warszawy do Radomia
Po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością 160 km/h, a towarowe z prędkością 120 km/h. Dzięki temu skróci się czas podróży ze stolicy na południe Mazowsza.
Wartość modernizacji linii kolejowej nr 8, odcinka Warszawa Okęcie - Radom (LOT A, B, F) i odcinka Warka – Radom (LOT C, D, E) to ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska.