Z regionu / 2021-02-06 13:35:00
Od poniedziałku (8 lutego) na trasie kolejowej Warszawa-Radom, między Warką a Dobieszynem, pociągi pojadą pierwszym nowym torem. To efekt prowadzonej modernizacji linii kolejowej nr 8 - poinformował rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych, Karol Jakubowski.
Na odcinku od Warki do Dobieszyna gotowe są dwa tory i sieć trakcyjna. "Codziennie maszyniści Kolei Mazowieckich wykonują jazdy zapoznawcze dla bezpiecznego prowadzenia ruchu" - powiedział rzecznik. Dodał, że nowym torem pociągi pojadą już 8 lutego. "Jazda po dobudowanym torze, na dotychczas jednotorowym odcinku, będzie wprowadzona po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń" - zaznaczył Jakubowski.
Gotowe są już także stacja Dobieszyn i przystanki Strzyżyna oraz Grabów nad Pilicą. Dostosowano je do potrzeb osób niepełnosprawnych. "Powstały pochylnie, ścieżki naprowadzające. Zamontowano wiaty, ławki i gabloty informacyjne. Wyższa konstrukcja i antypoślizgowa nawierzchnia umożliwią wygodne wsiadanie do pociągów" - przekazał rzecznik.
Dodał, że kontynuowane są też prace na dalszym odcinku linii kolejowej, z Dobieszyna do Radomia. "Od Dobieszyna do stacji Bartodzieje układane są podkłady i szyny. Między Warką a Radomiem jest już 68 km nowych torów. Wykonawca wiesza sieć trakcyjną" - poinformował Jakubowski.
Nad rzeką Radomką gotowa jest betonowa przeprawa. "To dwie bliźniacze konstrukcje o długości 62 metrów i ponad 5 metrów szerokości przęsła. Do ich powstania użyto 162 tony stali i 725 m sześc. betonu, czyli około 80 betoniarek" - zaznaczył rzecznik PKP PLK.
Rozpoczęły się także prace przy wiadukcie na ul. Kozienickiej w Radomiu. Stary wiadukt zostanie rozebrany i w jego miejscu powstanie zupełnie nowa konstrukcja. Pod obiektem będą też nowe tory. Wykonawca planuje zakończyć prace w trzecim kwartale.
Przebudowa odcinków Czachówek - Warka oraz Warka - Radom będzie kosztowała ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Udostępnienie trasy między Warką a Radomiem przewidywane jest w połowie 2021 roku.
Rzecznik podkreślił, że po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością 160 km/h, a towarowe z prędkością 120 km/h. Skróci się czas podróży ze stolicy na południe Mazowsza. Dwa tory na całej trasie z Radomia do Warszawy zapewnią sprawne podróże.
autor: dm
POdła zmiana. Złodziei. |
RADOM to PIS. POmylona WŁADYSŁAWa MAŁYSAą od wicia i frycia pod spodem.Co od lat wyzywa radomian od qew i .weli.W cozadzień też.Pod różnymi nickami. |
POrchy 50 lat,nie zrobiły tych torów. Komentarz zablokowany. |
Prawo i Samochody na holc gaz i węgiel Sukces Suskiego. Stan sprzed drugiej wojny światowej tylko na tym odcinku został przywrócony. PKS y , objazdy i bajzel na szlaku jak był tak jest. Ruch pociągów jak po pierwszej wojnie światowej. Wszystko pada to i ludzie nie jeżdżą i towarów nie wożą. A wszystko przez tą pandemię . |
Prawo i Samochody na holc gaz i węgiel Sukces Suskiego. Stan sprzed drugiej wojny światowej tylko na tym odcinku został przywrócony. PKS y , objazdy i bajzel na szlaku jak był tak jest. Ruch pociągów jak po pierwszej wojnie światowej. Wszystko pada to i ludzie nie jeżdżą i towarów nie wożą. A wszystko przez tą pandemię . |
Prawo i Samochody na holc gaz i węgiel Sukces Suskiego. Stan sprzed drugiej wojny światowej tylko na tym odcinku został przywrócony. PKS y , objazdy i bajzel na szlaku jak był tak jest. Ruch pociągów jak po pierwszej wojnie światowej. Wszystko pada to i ludzie nie jeżdżą i towarów nie wożą. A wszystko przez tą pandemię . |
0 A jakież to są zasady "państwa demokratycznego", baranie? |
POlszewska swołocz. Zniszczyli i rozkradli całą Polskę z Radomiem na czele. |
pis to stalin Pis łamie wszystkie możliwe przepisy i zasady państwa demokratycznego. |
RADOM to PIS. Komentarz zablokowany. |
8marca
Poniedziałek
Beaty, Wincentego, Jana
copyright © 2011 www.radom24.pl
obsługa techniczna: www.zaginionestudio.pl
Linki sponsorowane
Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
llKorzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.