Piątek 29 marca
Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
RADOM aktualna pogoda

Innowacyjna marka produktowa studentów UTH w Radomiu

dm 2021-01-14 13:00:00

Zespół Fundacji Kreatywnych Innowacji, w skład którego weszli studenci UTH w Radomiu, stworzyli innowacyjną markę produktową w postaci musu jabłkowego, którego zamknięcie stanowi nakrętka będąca zabawką w kształcie jabłka.

Na Uniwersytecie Warszawskim we współpracy z Uniwersytetem Cambridge w dniach 14, 20-21 i 26 listopada 2020 r. odbył się internetowy EIT Food MAKEitFRUVEG MAKEathon.

MAKEathon był międzynarodowym wydarzeniem, które zgromadziło ponad 30 uczestników z 21 krajów z różnych środowisk, którzy wspólnie pracowali nad nowymi pomysłami biznesowymi i koncepcjami produktów, które mogłyby pomóc w bardziej zrównoważonym spożyciu owoców i warzyw nie tylko podczas COVID-19, ale także w przypadku przyszłych zakłóceń, takich jak zmiany klimatu i inne pandemie.

Podczas MAKEathonu sześć zespołów pracowało nad koncepcjami i prototypami produktów, które mają potencjał złagodzenia różnych problemów i mogą wywrzeć wpływ na społeczeństwo na dużą skalę, zapewnianym przez kilka podmiotów z sektora owoców i warzyw, które stanowią podstawę tego szerszego wyzwania.

W wydarzeniu startował zespół Fundacji Kreatywnych Innowacji w którego skład wchodzili studenci Uniwersytetu Technologiczno Humanistycznego w Radomiu: Karolina Domagała, Szymon Kiernoz, Aneta Zdunek, a także fascynaci ruchu FAB LAB Sebastian Nowak oraz Arkadiusz Lachowicz.

Podczas EIT Food MAKEitFRUVEG MAKEathon uczestnicy zdobyli umiejętności z technik i urządzeń do prototypowania, takich jak: elektroniczna symulacja w Tinkercad, modelowanie 3d, drukowanie 3d, projektowanie 2d i cięcie laserowe.

Zespół Fundacji Kreatywnych Innowacji stworzył innowacyjną markę produktową dla naszego lokalnego skarbu którym są jabłka. Polish Apple Valley: Innowacyjny produkt w postaci musu jabłkowego, którego zamknięcie stanowi nakrętka będąca zabawką w kształcie jabłka. Ponadto zakrętka będzie kompatybilna z klockami Lego Duplo.

Produkt został pozytywnie oceniony przez ekspertów konkursu i wykazuje duży potencjał do komercjalizacji. Dalsze prace nad rozwojem innowacyjnego produktu realizowane będą przez zespół Fundacji Kreatywnych Innowacji w ramach Ekonomii Społecznej.

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych