Czwartek 28 marca
Anieli, Renaty, Kastora
RADOM aktualna pogoda

Aleja Wojska Polskiego wreszcie otwarta dla ruchu [ZDJĘCIA]

dm, UM Radom 2020-12-20 07:59:00

Można już jeździć aleją Wojska Polskiego w Radomiu. Nowe wiadukty są po odbiorach i zostały dopuszczone do ruchu. Kierowcy mają teraz do dyspozycji dwie jezdnie, po dwa pasy w obu kierunkach, zapewniające pełen komfort i bezpieczeństwo. W ramach tego samego zadania przebudowane zostały także fragmenty ulic Żółkiewskiego i Zwolińskiego.

W oficjalnym otwarciu alei Wojska Polskiego, oprócz prezydenta i jego zastępców, wzięli udział m.in. eurodeputowany Bielan, poseł Suski czy poseł Frysztak

- To była największa drogowa inwestycja ostatnich lat. Co ważne, dzięki naszemu uporowi i pomimo głosów, że się nie da, na jej realizację pozyskaliśmy z budżetu państwa około 90 milionów złotych. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie dobra współpraca ponad podziałami. Jeszcze raz dziękuję za pomoc wszystkim, którzy wsparli nasze działania, w szczególności eurodeputowanemu Adamowi Bielanowi i ministrowi Markowi Suskiemu. Bardzo dobry efekt przyniosło to, że kilka lat temu postawiliśmy przed sobą wspólny cel, jakim jest budowa lotniska i okołolotniskowej infrastruktury - mówi prezydent Radosław Witkowski.

Cała inwestycja kosztowała 140 mln zł. Kluczowym elementem była budowa dwóch nowych wiaduktów nad linią kolejową. Ich długość to 70 metrów, a szerokość - 15 i 12 metrów. Przebudowane odcinki alei Wojska Polskiego i ulicy Żółkiewskiego mają łącznie około 5,5 kilometra długości. Powstały też drogi serwisowe oraz wloty pobliskich ulic. Drogowcy wykonali też ciągi dla rowerzystów i pieszych - łącznie ponad 10 kilometrów. Powstały zatoki przystankowe, przy których stanęły nowe wiaty i zostały ustawione latarnie LED. Ponadto powiększone zostało rondo Popiełuszki na skrzyżowaniu dróg krajowych nr 9 i 12 oraz wojewódzkiej nr 737. Odnowiono również rondo na Idalinie i odcinek alei Grzecznarowskiego od ronda do ulicy Białej. Dobudowano też drogę rowerową do Jaśminowej.

- Radomianie 40 lat czekali na to, aby ta trasa wyglądała tak jak dzisiaj. To zupełnie nowa jakość. Ta inwestycja pokazuje, że jak się chce działać wspólnie, to można robić rzeczy wielkie i myślę, że to nie ostatnia taka inwestycja w naszym mieście - mówi wiceprezydent Mateusz Tyczyński.

Budowa tzw. obwodnicy rzeszowskiej w Radomiu rozpoczęła się w sierpniu 1976 roku. Inwestorem była Wojewódzka Dyrekcja Rozbudowy Miast i Osiedli Wiejskich, zaś wykonawcą zadania - Rejon Dróg Publicznych w Radomiu. Prace zaczęto nietypowo, bo od środkowego odcinka - między ulicami Odrodzenia a Lubelską. Zapowiadano wówczas, że obwodnica ma mieć docelowo dwie jezdnie, ale zrealizowano budowę zaledwie jednej, a pod drugą pozostawiono rezerwę terenu. Trasę oddano w drugiej połowie 1980 roku i od tamtej pory planu budowy drugiej jezdni nie wykonano - aż do obecnej kompleksowej przebudowy, w ramach której trzeba było rozebrać starą drogę wraz ze zniszczonym wiaduktem nad torami i wykonać całą inwestycję od podstaw.

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych