Radom-24.pl :: Portal Radomia i regionu

Najnowsze informacje z budowy lotniska w Radomiu. ''Budowa drogi startowej jest w 100% ukończona''

Miasto, Samorząd, Polityka / 2020-10-07 13:17:00, aktualizacja: 2020-10-07 16:30:00

Przedstawiamy najnowsze informacje dotyczące budowy Portu Lotniczego Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 roku.

Droga startowa

Budowa drogi startowej jest w 100% ukończona. Dotyczy to zarówno warstwy bitumicznej, jak i cementowej. Połączono drogi dojazdowe z istniejącymi węzłami. 24 września odbyło się badanie techniczne pasa wykonane przez Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych w Warszawie. Badanie obejmowało parametry: nośność, szorstkość i równość. Badanie wypadło bardzo korzystnie dla radomskiego lotniska. Wszystkie parametry znacząco przewyższają założenia wykonawcze - wyjaśnia dyrektor Paweł Pułkownik z Max Bogl, wykonawcy nowej drogi startowej. Obecnie trwają końcowe prace nad zahumosowaniem poboczy drogi startowej. Siana jest trawa.

Radomski pas ma 2500m długości, co w razie potrzeby pozwoli na przyjmowanie statków powietrznych nawet kodu E, czyli boeingów B777 czy B787. Zrealizowano również założenie strategiczne dotyczące przedłużonej żywotności drogi startowej bez potrzeby remontu. To strategia PPL profesjonalnego i długofalowego inwestowania, o której wielokrotnie mówił prezes PPL Mariusz Szpikowski.

Terminal

Firma MirBud realizuje budowę terminalu zgodnie z harmonogramem. Obecnie trwają prace montażowe stalowych konstrukcji dachu oraz prace murarskie wewnątrz budynku. Na zewnątrz prowadzone są prace wodno-kanalizacyjne oraz systemu hydrantowego, tu prace zaawansowane są w 50%.

Do końca października MirBud wykona:
- Pokrycie dachowe pirsu czyli 35% powierzchni budynku
- 90% konstrukcji stalowych obiektu 
- 70% prac murarskich 
- 90% prac żelbetowych

Z końcem października rozpoczną się prace wykończeniowe, m.in. tynkowanie. Radomski terminal będzie najnowocześniejszym obiektem tego typu w Polsce. Terminal jest zaprojektowany w standardzie czarterowym, przyjaznym dla pasażerów. Ważny jest dostęp do dużego obszaru handlowego. Oznacza to również, że podróżni będą mieli więcej przestrzeni w miejscach odpraw i na samym terminalu. Wynika to m.in. ze specyfiki tego typu podróżnych, którzy mają więcej bagażu. Terminal ma być przygotowany na przyjęcie 3 mln pasażerów rocznie. W przyszłości, gdy zajdzie taka potrzeba, będzie go można rozbudować nawet do 9 mln pasażerów.

Radom przejmie część ruchu lotniczego z Okęcia, chodzi o loty czarterowe i niskokosztowe, gdyż na Lotnisku Chopina trzeba zwolnić miejsce dla pasażerów tranzytowych, których liczba szybko rośnie. Bez tego nie będzie możliwe także uruchamianie nowych połączeń dalekobieżnych z i do Warszawy przez LOT.

Budynki kubaturowe

Realizowane są prace projektowe, które zaplanowane są na październik i listopad. Wykonawca - Firma Budowlana Anna-Bud przejęła już teren budowy. Zorganizowano zaplecze budowy oraz ogrodzono teren. Trwają prace porządkowe oraz instalacyjne.

Wykonawca rozpoczął już prace przy istniejącej infrastrukturze kontenerowej. Do końca tego roku wykonamy 50% prac na budynkach B1 i B2 - mówi inż. Paweł Dymarski, kierownik robót budowlanych w Anna-Bud, dodając: - Rozpoczynamy budowę sieci zewnętrznych czyli: kanalizacji deszczowej, kanalizacji wod-kan i teletechnicznej. Prace na budowie będą prowadzone równolegle na budynkach B1, B2 i części kontenerowej. B1 to budynek biurowo-administracyjny. B2 to magazyn i hala służb utrzymania lotniska.

Umowa z firmą Anna Bud na kwotę 45 200 000 PLN brutto, obejmuje budowę obiektów wspierających - budynków niezbędnych do funkcjonowania lotniska (poza terminalem): Budynku Administracyjnego Służb Lotniskowych, hali garażowej z magazynami, a także dostosowanie istniejących obiektów kontenerowych do przejęcia funkcji budynku socjalnego AON (Agentów Obsługi Naziemnej) i służb utrzymania lotniska. Zakres realizacji zadania obejmuje budowę wewnętrznego układu drogowego połączonego z układem drogowym Portu Lotniczego Warszawa-Radom z zewnętrznymi miejscami parkingowymi oraz wymaganej infrastruktury technicznej. Głównymi użytkownikami dedykowanej infrastruktury wspierającej będą: służby lotniskowe i administracja, Straż Graniczna, Urząd Celny, agenci obsługi naziemnej.

autor: dm, PPL

Wasze komentarze (50)

Lucjan.
2020-10-14 17:55:00

Komentarz zablokowany.

podatnik
2020-10-13 13:29:00

Wydatki na lotnisko: ze strony PPL, które miasto ma zrefundować w ratach: 1,5 mln projekt oraz przygotowanie programu funkcjonalno-użytkowego budynków zaplecza technicznego i biurowego 146,7 mln przebudowa oraz wydłużenie drogi startowej 2,5 mln oświetlenie drogi startowej i przygotowanie koncepcji rozbudowy portu 280,5 mln budowa terminala 0,5 mln budowa masztów oświetlenia nawigacyjnego drogi startowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą 45,2 mln budowa obiektów wspierających (poza terminalem) Do tej pory razem 476,9 mln (bez płyty postojowej, pasów kołowania parkingów i kładu drogowego od strony wjazdowej i inn.) Wydatki wprost z budżetu miasta na potrzeby lotniska: 75 mln przebudowa wiaduktu Żeromskiego/Lubelska 2,1 mln przedłużenie Lubelskiej do Kiedrzyna wokół pasa startowego. Do tego trzeba dodać koszty budowy i funkcjonowania zaoranego lotniska Kosztowniaka i planowane jeszcze wydatki PPL na dokończenie inwestycji. Na koniec tych wyliczeń duża bańka (miliard) pęknie jak nic. Za to moglibyśmy sobie zbudować ze 6 hal razem ze stadionami.

Województwo radomskie.
2020-10-10 17:26:00

Do 10:45.Zmień ginekologa.Bo na psychiatrę za późno.

bez komentarza
2020-10-10 10:45:00

Czym, tu się chwalić wystarczy spojrzeć na pierwszy człon nazwy Warszawa-Radom....... jakie lotnisko w Radomiu to zwykły zapasowy pas startowy tyle tylko , że w Radomiu. Ludzie obudźcie się, rząd ma NAS na końcu pleców, zajmował się ostatnio swoimi stanowiskami a nie ludźmi-przykre. Rolnicy już zauważyli jak PiS ich wyrolował. Rozglądajcie się nie każdy z NAS ma 90 iq tylko zdecydowanie więcej. GŁOSUJMY w PRZYSZŁOŚCI NA MĄDRYCH LUDZI.

Rolnik
2020-10-09 23:10:00

Kończta szybciej to lotnisko pisuary bo gnojowica stygnie.

RADOM to PIS.
2020-10-09 13:49:00

Kiedy wicio i frycio odpowiedzą za samą tylko ,,halę sportową,, która miała kosztować 67 milionów a będzie około ... 250 milionów.Razem ze ,,stadionem,, POdwodnym,będzie kosztować drożej niż ... międzynarodowe lotnisko na Sadkowie.A gdzie jeszcze ICH inne ,,inwestycje,, ?

miki
2020-10-09 08:30:00

Tak jak czytam informacje o budowie niezbędnej infrastruktury to zastanawiam się na co liczył Kosztowniak usiłując uruchomić poprzednie lotnisko -widmo pozbawione tego wszystkiego co się teraz tworzy . Kolejny raz mamy dowód na utopienie dziesiątek milionów miejskiej kasy w realizację chorych wizji nawiedzonego Prezydenta. Czy ten facet kiedyś za to odpowie i poniesie zasłużona karę ?

www
2020-10-08 18:41:00

Zabrać głos na tym forum? toż to wstyd!!!!!!

RADOM to PIS.
2020-10-08 15:08:00

Tak przy okazji.sruzik (księciu mazowsza).Przypomnij wszystkim,jak plułeś na śp.PREZYDENTA LECHA KACZYŃSKIEGO.

RADOM to PIS.
2020-10-08 15:08:00

Tak przy okazji.sruzik (księciu mazowsza).Przypomnij wszystkim,jak plułeś na śp.PREZYDENTA LECHA KACZYŃSKIEGO.

RADOM to PIS.
2020-10-08 15:08:00

Tak przy okazji.sruzik (księciu mazowsza).Przypomnij wszystkim,jak plułeś na śp.PREZYDENTA LECHA KACZYŃSKIEGO.

RADOM to PIS.
2020-10-08 15:04:00

Komentarz zablokowany.

Do Radom to pis
2020-10-08 14:12:00

Może go posadzą razem z Kosztowniakiem, budowniczym lotniska, które po bankructwie już dawno zaorano?

RADOM to PIS.
2020-10-08 13:00:00

Czy sruzik (książe mazowsza) z Płocka już siedzi,za swoje prywatne ,,lotnisko,, w Modlinie? Ktore już zbankrutowało.Pakuj mandżur i wypad.KONIEC wycieczek ze swoją sitwą,po całym świecie,za radomskie pieniądze.P S.Gdzie nasze tramwaje,kulsonie jeden.Rąbnąłeś kasę.Tak?

Do podatnik
2020-10-08 07:38:00

Siedź cicho volksdeutschu zapewne wznosił byś zachwyty gdyby inwestycją zarządzała PO przy okazji wyprowadzając bokiem kilkanaście baniek . Ewentualnie gdyby to był port lotniczy Radom-Berlin to nasz podatnik będzie miał idealne połączenie

0
2020-10-07 22:44:00

''Budowa drogi startowej jest w 100% ukończona'' - jeśli to dobudowa drogi !!!! a nie bodowa ani drogi , ani lotniska !!!!!!!!!!!!!!!!!!

podatnik
2020-10-07 21:41:00

No popaptrzta, pisowkie trolle, a przecie to sam Szpilkowski w tym niemieckim BusineSS Insider opowiadał swoje bajki o uruchomieniu lotniska w 2019 r.:) Pewnie tak dla zmyłki, żeby ten Berlin nastraszyć. A już wtedy przewidział, że będzie pandemia i trzeba będzie taktycznie wydłużyć termin oddania lotniska o parę lat. Właściwie, to Frysztak mógłby na kolejnej konferencji ogłosić dokładnie to samo o RCS: że opóźnienie oddania hali to tak naprawdę wielka szansa i uniknięcie zagrożenia zakażeniem na imprezach masowych. Taka gadka dla upośledzonych umysłowo wyborców.

Do jan głupio mądry
2020-10-07 21:15:00

Największy de.bil w mieście dał głos.

jan
2020-10-07 20:33:00

Sami d..bile na tym forum. Żenada.

Do podatnika
2020-10-07 20:29:00

Palce nie bolą od pisania a głowa od głupot ? Jak widzisz budowanie lotniska idzie do przodu. Gorzej z halą. Prawdopodobnie hala nigdy nie zostanie tam zbudowana. Przerosłaby kosztami lotnisko.

 1 2 3 > 

Dodaj komentarz:

3 + 3 * 3 =

Ostatnie artykuły:

copyright © 2011 www.radom24.pl

obsługa techniczna: www.zaginionestudio.pl

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.

ll

Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej