Sobota 20 kwietnia
Agnieszki, Czesława, Amalii
RADOM aktualna pogoda

Polityka cenowa w sklepach Lidl. Dlaczego zakupy w tej sieci są naprawdę wygodne

Materiał zewnętrzny 2020-02-27 17:19:00

Lidl jest niemiecką siecią sklepów średniej wielkości, zajmujących najczęściej powierzchnię około 700-1000 m² i oferujących klientom dość szeroką gamę towarów (około 2000 pozycji). Według badań marketingowych, przeprowadzonych jesienią 2019 r., Lidl jest jednym z najbardziej popularnych polskich sklepów i walczy o pierwsze miejsce wśród najbardziej popularnych sieci handlowych kraju z Biedronką, zajmującą od wielu lat pozycję lidera. Podstawą tej popularności są przystępne ceny i w tym artykule postaramy się wyjaśnić to, jak kształtuje się polityka cenowa w tych sklepach.

Ile średnio płacimy za zakupy w Lidlu

Średnia wartość koszyka zakupowego w polskich sklepach Lidl waha się w przedziale cenowym 80-140 złotych, jednocześnie są to sklepy z doskonałym połączeniem cen, jakości oferowanych towarów i poziomu obsługi klientów. Taki koszt w znacznym stopniu spowodowany jest efektem skali - w kraju obecnie funkcjonuje ponad 600 sklepów i ich liczba stabilnie wzrasta, co pozwala robić duże zakupy hurtowe i jednocześnie obniżać koszt jednostkowy produkcji. Ponadto w sklepach Lidl systematycznie organizowane sa promocje i wyprzedaże, podczas których kupimy wiele towarów ze zniżką nawet do 70%. Dowiedz się o aktualnych ofertach w Lidlu na stronie rabato.com/pl/lidl, a na pewno zauważysz, że podstawowy tygodniowy koszyk produktów zapełnisz za kwotę do 150 zł!

Jak kształtują się ceny w supermarketach Lidl

Warto pamiętać, że w Polsce, jak i w całej Unii Europejskiej, przepisy antymonopolowe zabraniają dostawcom lub producentom ustalania cen dla swoich produktów w supermarketach i dyskontach. Z reguły większość sprzedawców detalicznych przestrzega zalecanej ceny detalicznej (RRP). Dlatego właśnie rozbieżność cen w Lidlu i innych sklepach najczęściej nie przekracza 10%.

Przemyślane rozwiązania marketingowe w Lidlu pozwalają oferować klientom wybrane towary w bardzo atrakcyjnych cenach. Są to przede wszystkim produkty pod markami własnymi – Alesto, Agrus, Kuchnia Lidla.pl itd. Ponadto w niższej cenie kupimy towary wyprodukowane w Niemczech. Dlaczego? Tutaj odgrywa rolę efekt skali. W Niemczech otwarto już ponad 2100 sklepów Lidl, a więc koszt jednostkowy zakupu i produkcji większości towarów jest w tym przypadku znacznie niższy niż w Polsce, nawet bez względu na wyższy koszt surowców.

Dodatkowo często sklepy Lidl prowadzą własne piekarnie, więc zawsze można kupić w nich świeże pieczywo w przystępnej cenie. Sieć sklepów współpracuje również z lokalnymi dostawcami produktów mlecznych i mięsnych, a to powoduje bardzo przystępne ceny nabiału, tak mocno popularnego wśród Polaków.

Jak zaznacza kierownictwo sieci Lidl, ponad 70% oferowanych w niej produktów należy do polskich producentów. Przyczynia się to do kształtowania naprawdę atrakcyjnej polityki cenowej w supermarketach i codziennego zwiększenia grona stałych klientów, preferujących jakościowe i świeże produkty od sprawdzonych dostawców, wyróżniające się niższą ceną niż w konkurencyjnych dyskontach. Strategicznym celem sieci Lidl w Polsce jest wyjście na pozycje najbardziej rozpoznawalnego polskiego sklepu. Pozwala to liczyć na dalsze obniżanie cen i organizację licznych akcji promocyjnych, o których łatwo dowiesz się jako pierwszy na stronie rabato.pl.

Dlaczego zaś w Lidlu możemy liczyć na naprawdę niskie ceny? Znacząca różnica w cenie jest spowodowana tym, że sklepy dyskontowe, wśród których znajduje się też Lidl,  oszczędzają pieniądze ze względu na ograniczony asortyment i prostą prezentację towarów. To pozwala im utrzymywać niskie ceny. Supermarkety, w porównaniu z dyskontami, wydają znacznie więcej pieniędzy na prezentację towarów, ich magazynowanie i personel. Dlatego koszt tych samych towarów może być w nich niższy o 10% lub nawet więcej. 

Komentarze naszych czytelników

  • Domin

    2023-01-21 23:48:38

    Lidl koszty pracy przerzucił na klientów i dostawców ( kasy samoobsługowe , rozładunki ciężarówek przez kierowców w  centrach dystrybucyjnych)  , a ceny jeśli nawet ma niskie czego nie wiem na 100% bo nie porównuje cen cukru itp. to z uwagi na wyzysk dostawców ,a nie jakieś magiczne zabiegi Lidla .  Czekam tylko , aż klienci Lidla będą zmywać za sobą podłogę i przy oddaniu mopa grzecznie dziękować za jego użyczenie :) a może mop będzie wypożyczany za 5 zł jak lanca na myjniach samoobsługowych. :) Polacy !!! Wy też możecie czegoś wymagać jako klienci , a nie tylko biernie dostosowywać sie do zmian mających zaoszczędzić pieniądze sieciom handlowym.  Czy kiedykolwiek otrzymałeś rabat za skorzystanie z kasy samo-obslugowej ? Nie ? to znaczy , że pracowałeś dla Lidl za Free :) , a myślałem że czasy niewolnictwa już dawno za nami :) 

Dodaj komentarz

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych