Radom-24.pl :: Portal Radomia i regionu

Budowa drogi S7. Jest decyzja wojewody na realizację odcinka ''B''

Z regionu / 2019-12-30 12:27:00

Wojewoda Mazowiecki 30 grudnia br. wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla budowy fragmentu drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności. Inwestorem jest Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad.

Obecna decyzja Wojewody Mazowieckiego, zatwierdzająca projekt budowlany i zezwalająca na budowę, dotyczy części odcinka „B”, od węzła „Lesznowola” (bez węzła) do węzła „Tarczyn Północ” (z węzłem) o długości 13,5 km.

Realizacja odcinka „B” obejmowała będzie budowę m.in.: dwóch jezdni drogi ekspresowej, węzłów drogowych, systemu odwodnienia drogi, oświetlenia drogi w rejonie węzłów drogowych i obiektach MOP oraz mostów i wiaduktów w miejscach skrzyżowań drogi ekspresowej z istniejącą siecią drogową, rzekami oraz ze szlakami migracji zwierząt.

Budowa południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 w kierunku Grójca, mierzącego w sumie 29,3 km długości, podzielona został na trzy odcinki:

- Odcinek „A” od węzła „Lotnisko” (bez węzła) do węzła „Lesznowola” (z węzłem) - długość odcinka ok. 6,6 km.
- Odcinek „B” od węzła „Lesznowola” (bez węzła) do węzła „Tarczyn Północ” (z węzłem) – długość odcinka ok. 14,8 km.
- Odcinek „C” od węzła „Tarczyn Północ” (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S-7 – długość odcinka ok. 7,9 km.

Przebieg projektowanej drogi ekspresowej S7 rozpoczyna się za węzłem „Lotnisko”, zlokalizowanym w południowej części miasta stołecznego Warszawy, skąd droga początkowo biegnie na południe przecinając obszar gminy: Raszyn, Lesznowola, Piaseczno i Tarczyn. Swój przebieg droga ekspresowa S7 kończy w gminie Grójec na początku istniejącej obwodnicy.

Początek zakresu budowy drogi ekspresowej S7 zlokalizowany jest w km 00+468,48, tuż za węzłem „Lotnisko” na Południowej Obwodnicy Warszawy. Projektowana droga przebiega w nowym korytarzu, głównie po wschodniej stronie istniejącej drogi krajowej nr 7. Trasa posiada ograniczoną dostępność, która będzie realizowana przez 6 węzłów: „Zamienie”, „Lesznowola”, „Antoninów”, „Złotokłos”, „Tarczyn Północ” oraz „Tarczyn Południe”, będący połączeniem z istniejącą drogą krajową nr 7.

Uzupełnienie infrastruktury drogowej stanowi budowa 2 Miejsc Obsługi Podróżnych i Obwodu Utrzymania Drogi. Koniec budowy drogi ekspresowej S7 zlokalizowany jest w km 29+626,68, gdzie następuje włączenie w istniejącą obwodnicę Grójca w ciągu drogi ekspresowej S7.

Wojewoda wydaje decyzję ZRID na podstawie art. 35 Prawa budowlanego, sprawdzając m.in.:
- zgodność projektu budowlanego z wymaganiami ochrony środowiska (w szczególności określonymi w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i postanowieniem uzgadniającym warunki realizacji inwestycji),
- zgodność projektu zagospodarowania działki lub terenu z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi,
- kompletność projektu budowlanego i posiadanie wymaganych opinii, uzgodnień, pozwoleń i sprawdzeń.

autor: dm, mazowieckie.pl

Wasze komentarze (1)

321
2019-12-30 15:14:00

wreszcie. teraz już tylko wykonawca dla odcinka A i bedzie z górki

Dodaj komentarz:

3 + 3 * 3 =

copyright © 2011 www.radom24.pl

obsługa techniczna: www.zaginionestudio.pl

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.

ll

Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej