Wizytacja odbyła się w dniach 25-26 stycznia 2019 roku. To pierwszy taki raport dot. oceny PKA dla wydziału lekarskiego radomskiej uczelni.
Jako główne "grzechy", członkowie PKA wymienili m.in. nieskuteczny sposób doboru treści programowych i metod kształcenia, niski poziom kandydatów na listach rankingowych czy brak prosektorium.
Kryterium oceny było osiem:
Obecnie pojedyncze badania naukowe prowadzone na kierunku są realizowane przede wszystkim w przyszłych jednostkach klinicznych i nie można ocenić, czy w przypadku ich realizacji przy udziale studentów mają wpływ na zdobywanie efektów kształcenia w zakresie pogłębionej wiedzy i umiejętności. Ze względu na początkowy okres realizacji procesu dydaktycznego (obecnie studenci są na drugim roku 6-letnich studiów) nie można ocenić wpływu prowadzonych w jednostce badań naukowych na koncepcję kształcenia, plany jej rozwoju oraz na doskonalenie efektów kształcenia i programu studiów oraz umiędzynarodowienie procesu kształcenia. Ze względu na początkowy okres realizacji procesu dydaktycznego nie potwierdzono również wykorzystania wyników badań naukowych prowadzonych w Jednostce w programie i procesie kształcenia na ocenianym kierunku - informuje w swym uzasadnieniu PKA.
Dalej m.in. czytamy: - Infrastruktura dydaktyczna i naukowa Wydziału Nauk o Zdrowiu i Kultury Fizycznej nie zawiera prosektorium, więc w świetle wymogów określonych w przepisach prawa (Dz. U. z 2018 r., poz. 345 z dnia 9.02.2018) Wydział nie jest uprawniony do prowadzenia kształcenia na kierunku lekarskim. Rozmiar oraz wyposażenie bazy dydaktycznej nie są w pełni dostosowane do specyfiki kierunku lekarskiego i nie zapewniają realizacji wszystkich założonych efektów kształcenia, w tym prowadzenia działalności badawczej i nabywania przez studentów umiejętności samodzielnego wykonywania prostych badań naukowych. Niedobór laboratoriów naukowo-badawczych i sal ćwiczeń wyposażonych w aparaturę, specjalistyczny sprzęt oraz materiały dydaktyczne niezbędne do realizacji zajęć praktycznych oraz niepełny dostęp do stanowisk laboratoryjnych nie zapewniają studentom osiągnięcia wszystkich efektów kształcenia określonych w standardzie dla kierunku lekarskiego. Pracownie i laboratoria nie zapewniają warunków bezpieczeństwa i higieny pracy.
Całość raportu - TUTAJ.