- To jeden z najważniejszych elementów tworzonej w Radomiu Strefy Wygodnego Ruchu. Chcemy jak najszybciej skończyć całą trasę, tak, aby połączyć południową i północną część Radomia, a tym samym odciążyć ruch w centrum miasta. Jak ważną inwestycją jest budowa trasy N-S, pokazał śródmiejski odcinek. Już teraz widzimy zmniejszony ruch na przykład na ulicy 25 Czerwca. Dlatego konsekwentnie realizujemy kolejne etapy - podkreśla prezydent Radosław Witkowski.
Drugi etap trasy ma połączyć osiedle Południe z węzłem w ulicy Młodzianowskiej. W ramach tego zadania powstanie także ciąg pieszo-rowerowy, ciągi pieszo-jezdne, oświetlenie, kanalizacja deszczowa oraz skrzyżowania z ulicami: Żakowicką i Wjazdową. Nowa droga między ulicami Czarnoleską a Młodzianowską ma odciążyć ulice 1905 Roku i Wierzbicką.
Tymczasem dobiegają końca prace przy realizacji pierwszego etapu inwestycji. - Od kilku tygodni trasa jest przejezdna między rondem Mikołajczyka a ulicą Żeromskiego, natomiast wkrótce będzie też możliwy wjazd i zjazd z wiaduktu w ulicy Słowackiego. Przypomnę, że na realizację tego odcinka drogi pozyskaliśmy duże wsparcie finansowe z zewnątrz. W przypadku drugiego odcinka, od obwodnicy południowej do węzła w ulicy Młodzianowskiej, również będziemy występować o dofinansowanie. Jesteśmy na etapie przygotowywania odpowiednich wniosków - zaznacza zastępca prezydenta, Konrad Frysztak.
Budowa drugiego etapu trasy N-S ma się zakończyć we wrześniu 2021 roku. Koszt wszystkich prac wyniesie nieco ponad 26,4 mln złotych.
- Przed nami kolejne wielkie wyzwanie, czyli realizacja trzeciego etapu, od wiaduktu w ciągu ulicy Żeromskiego do ulicy Żółkiewskiego. Od kilku dni jesteśmy w posiadaniu uzgodnień z PKP Polskie Linie Kolejowe, które były niezbędne do tego, aby móc rozpocząć przygotowania do ogłoszenia przetargu na trzeci odcinek drogi. Myślę, że jeszcze w tym roku ogłosimy przetarg na jego budowę i wspólnie będziemy się cieszyć całą trasą N-S do 2023 roku - zapowiada prezydent Witkowski.
- Dzięki tej inwestycji uda się skomunikować południową część miasta z osiedlami Gołębiów, Nad Potokiem, Rajec Szlachecki i Michałów. Nowa droga umożliwi również lepszy dojazd do dworca PKP oraz zapewni łatwiejszy wyjazd z Radomia w kierunku Jedlni-Letnisko, Pionek i Kozienic - dodaje wiceprezydent Frysztak.
Cała trasa N-S będzie mieć ponad 5 km długości.