Radom-24.pl :: Portal Radomia i regionu

Drugi odcinek trasy N-S. MZDiK ogłosił przetarg na zaprojektowanie i budowę drogi [WIDEO]

Miasto, Samorząd, Polityka / 2019-04-10 15:33:00

Rozpoczynają się przygotowania do realizacji drugiego etapu budowy trasy N-S. Nowy odcinek ma połączyć ulicę Czarnoleską z Żakowicką. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji ogłosił przetarg na zaprojektowanie i budowę drogi. Ogłoszenie zostało już skierowane do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej.

- Trasa N-S to jeden z filarów strefy wygodnego ruchu, którą chcemy tworzyć w najbliższym czasie, by równoważyć potrzeby wszystkich uczestników ruchu drogowego. Planowany odcinek z pewnością znacznie ułatwi poruszanie się po Radomiu nie tylko kierowcom, ale także rowerzystom, ponieważ na około 850 metrach powstanie nowy ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3,5 metra - mówi prezydent Radosław Witkowski.

Nowy odcinek trasy N-S będzie miał 1,5 km długości. Szerokość drogi to 7 metrów. Znajdować się na niej będą dwa pasy ruchu, po jednym w każdą stronę. Zakres planowanych prac jest rozległy. Obejmuje on wykonanie oświetlenia, kanalizacji, odwodnienia oraz zjazdów. W kilku miejscach powstanie nowa sygnalizacja świetlna. Trasa N-S będzie się łączyła z ulicą Żakowicką w pobliżu węzła na ulicy Młodzianowskiej. U zbiegu trasy z ulicą Wjazdową powstanie natomiast dwupasowe rondo.

Drugi etap budowy trasy N-S ma się zakończyć do 30 września 2021 roku. Natomiast już w tym roku będzie gotowy śródmiejski odcinek, od ronda Mikołajczyka do Żeromskiego. - Ten fragment będzie przejezdny już na przełomie czerwca i lipca, a wjazd na wiadukty będzie możliwy na koniec października. Natomiast kiedy PKP przedstawi uzgodnioną i uwzględniającą nasze uwagi dokumentację dotyczącą modernizacji linii kolejowej, będziemy chcieli przystąpić do projektowania trzeciego odcinka trasy N-S, od ulicy Szklanej do Żółkiewskiego - zapowiada wiceprezydent Konrad Frysztak.

Więcej na załączonym powyżej wideo.

autor: dm

Wasze komentarze (14)

ja
2019-04-14 07:18:00

Nauczyciele strajkują dopiero od paru dni a Jaś już ma problemy z czytaniem ze zrozumieniem, w dodatku krnąbrny z niego uparciuszek.

A do Jaś
2019-04-13 16:59:00

A gdzie ja coś pisałem o chodnikach czy przewidywanym ruchu na nich? Zanim zaczniesz zastanawiać się nad teoriami, najpierw naucz się czytać ze zrozumieniem, choć w przypadku ofiar strajku nauczycielskiego może to być dosyć trudne.

kolo
2019-04-13 15:32:00

radziłbym przy ogłaszaniu terminów zakończenia poszczególnych etapów prac uwzględnić od razu poprawkę na KońRad-a.

jaś
2019-04-13 10:36:00

A - wg Twojej teorii chodnik i DDR powinna mieć 7 cm szerokości ?

jaś
2019-04-13 10:36:00

A - wg Twojej teorii chodnik i DDR powinna mieć 7 cm szerokości ?

jaś
2019-04-13 10:36:00

A - wg Twojej teorii chodnik i DDR powinna mieć 7 cm szerokości ?

A
2019-04-11 12:27:00

Czyli droga dla rowerów, którą będzie się poruszało coś koło 1% użytkowników na tej trasie (bo przecież nie ma tam żadnych celów podróży dla rowerzystów), będzie zajmowała 50% tego, co droga dla samochodów. I to się nazywa transport zrównoważony wg Witkowskiego:)

cynik
2019-04-11 08:55:00

Gdzie jest ogłoszenie o przetargu, żeby można było sobie je przeczytać? Czy przejazd na Wjazdowej zostanie utrzymany, przebudowany, zamieniony na wiadukt czy coś?

NieRadom
2019-04-11 08:38:00

@Xsx: Czyli urzędnicy wymyślają i budują buble, a kierowcy mają się uczyć jak z nich korzystać? Świetna strategia. I druga wg Twojego myślenia: najpierw coś zrobimy a potem będziemy to poprawiać. Gospodarność na miarę PRL, ale za to zawsze jest co robić, a raczej poprawiać po samym sobie. Gratulacje dla "geniuszy" z UM.

kuba
2019-04-10 17:57:00

Tłuścioch będzie 100 razy otwierał to samo a debile zwane lemingami dalej będą głosować na Przestępczą Organizację.

km
2019-04-10 17:41:00

Dlaczego nie odbierają śmieci zielonych a kasę płacimy !TO PYTANIE DO TYCH Z BOŻEJ ŁASKI BUDOWNICZYCH 1

Xsx
2019-04-10 16:49:00

@kolo: Wszyscy zdrowi? @WR: Bez przesady, kierowcy już się nauczyli i przy zamkniętym przejeździe nie blokują ronda. Na budowę węzłów i wiaduktów nad torami przyjdzie czas jak odblokuja się pieniądze z UE po 2021 roku :D

kolo
2019-04-10 16:20:00

tego po.......a z drugiego planu na tym zdjęciu to bym chyba wy....per.....lił z najbliższej listy płac w U.M. Ciekawe, że "prezydentu" nic podobnego do tej pory nie przyszło do głowy.

WR
2019-04-10 15:53:00

Czyli w Radomiu zaczynamy nową, świecką tradycję- ronda w bezpośrednich sąsiedztwach przejazdów kolejowych... Jak rozumiem, nie wyciągnięto wniosków po koszmarku przy już gotowej obwodnicy przy Wierzbickiej, gdzie mikro rondko stoi, jak jedzie pociąg?

Dodaj komentarz:

3 + 3 * 3 =

copyright © 2011 www.radom24.pl

obsługa techniczna: www.zaginionestudio.pl

Linki sponsorowane

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.

ll

Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej