Postępowanie polega na opracowaniu dokumentacji projektowej - projektu wykonawczego i sprawowanie nadzoru autorskiego dla Projektu budowlanego z roku 2018 oraz realizacja robót budowlanych dla inwestycji przebudowy i wydłużenia drogi startowej w Porcie Lotniczym Radom-Sadków.
W zakres prac wchodzi wykonanie wszystkich niezbędnych robót do prawidłowego funkcjonowania drogi startowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca będzie musiał wykonać wszystkie niezbędne opracowania projektowe, uzyskać na rzecz PPL-u wszystkie konieczne uzgodnienia, opinie, pozwolenia i warunki techniczne.
W przypadku nowego, ogłoszonego w połowie marca przetargu na wydłużenie pasa startowego, wprowadzono szereg zmian, o które postulowali wcześniej oferenci. M.in. wydłużony został czas realizacji inwestycji do 64 tygodni, zrezygnowano z budowy systemu ILS kategorii I, a także umożliwiono dokonywanie zmian w projekcie. Zmniejszone zostały również ew. kary umowne za niedotrzymanie terminów.
Poprzednie postępowanie zostało unieważnione przez PPL z powodu zgłoszenia się tylko jednego oferenta, który w dodatku nie zmieścił się w budżecie inwestora, przekraczając go... o 200 mln zł. Jedynym kryterium, które PPL weźmie pod uwagę przy wyborze wykonawcy, jest cena. Mimo wprowadzonych zmian, uwagę od początku zwracał krótki termin składania ofert, dlatego PPL zdecydował się zamiast na 29 marca, wyznaczyć kolejny termin - na poniedziałek, 8 kwietnia.
Ostateczna decyzja środowiskowa w kwestii realizacji inwestycji zostanie wydana do 9 maja. Radomskie lotnisko zostanie zburzone i wybudowane od podstaw jako zupełnie nowy obiekt infrastrukturalny. W toku są kolejne umowy, podpisywane z kolejnymi wykonawcami na projekt budowy terminala czy budynki administracyjne.