- Koszty inwestycji w Radomiu szacowaliśmy na 425 mln zł w I fazie, kiedy, dla porównania, inwestycja modlińska, żeby osiągnąć ten sam efekt, kosztowałaby ponad miliard złotych (...). W tej chwili jesteśmy w trakcie ponownego szacowania tych kwot, w stosunku do toczących się przetargów. Nie potrafię dziś powiedzieć, jaka będzie różnica. Zależeć to będzie od tego, jaką obecnie mamy sytuację rynkową. Zbieramy informację i dopiero wówczas będę mógł podać takie dane - mówił prezes PPL, Mariusz Szpikowski.
Na pytanie naszego dziennikarza, o zakres inwestycji i toczące się przetargi, Ireneusz Kołodziej z ARUP powiedział m.in., że budowa terminala zakończy się w październiku 2020 roku, budowa układu drogowego - w sierpniu 2020 roku, a budowa drogi startowej, jej przedłużenie - również w sierpniu 2020 roku.
Nowością jest, że miejski odcinek drogi krajowej nr 9 (Radom - Rzeszów), ma zostać "przeniesiony" na S12, która projektowana jest wzdłuż południowej granicy lotniska na Sadkowie.
"Na start" lotnisko w Radomiu ma być dwa razy większe, jeśli chodzi o terminal i inną "infrastrukturę pasażerską", przy tej samej przepustowości, co Modlin (3 mln).
Dodajmy, że przetarg na wydłużenie pasa startowego, zostanie rozstrzygnięty w czerwcu. - Jest rezerwa czasowa - usłyszeliśmy dziś w Warszawie.
-> od 48 minuty prezentacja dot. lotniska w Radomiu. Cała dzisiejsza prezentacja w formie PDF - tutaj (plany rozbudowy lotniska Radom-Sadków od 55 strony).
Lotnisko w Radomiu - po przebudowie - ma zostać oddane do użytku w drugiej połowie 2020 roku. W I fazie ma mieć "przepustowość" nawet 3 mln pasażerów rocznie, a docelowo aż 10 mln!
Więcej na załączonym powyżej wideo.
Od lewej siedzą: Ireneusz Kołodziej z ARUP, Michał Nowotny, Mariusz Szpikowski, Grzegorz Michorek (wszyscy z PPL)
* pierwsze pytania dot. Radomia od około 1h 14 min.