Radom-24.pl :: Portal Radomia i regionu

Budowa bazy Kolei Mazowieckich w Radomiu coraz bliżej

Miasto, Samorząd, Polityka / 2018-10-20 08:44:00

Podczas ostatniego posiedzenia Zarząd Województwa Mazowieckiego wyraził zgodę na realizację inwestycji związanej z budową bazy utrzymaniowo-naprawczej w Radomiu. Projektowi budowy radomskiego punktu utrzymania towarzyszy zakup dziesięciu dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, będący częścią umowy KM z firmą Stadler na zakup 71 ezt. Budowa radomskiej bazy oraz zakup 10 ezt zostaną sfinansowane ze środków własnych spółki.

Dostawa taboru (10 dwuczłonowych ezt) wraz ze szkoleniem pracowników i pakietem naprawczym pozderzeniowym to kwota rzędu blisko 91,8 mln zł. Szacowany koszt budowy bazy utrzymaniowo-naprawczej w Radomiu to około 30 mln zł (właściwa wartość będzie znana po ogłoszeniu i rozstrzygnięciu przetargu).

Przypomnijmy, że w styczniu tego roku Koleje Mazowieckie podpisały umowę ramową z firmą Stadler, która wyprodukuje 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla KM. Cała umowa opiewa na ponad 2,2 mld zł i będzie zrealizowana przy wsparciu środków unijnych. Wartość dofinansowania w ramach RPO WM 2014-2020 to 96,16 mln zł. Kolejne dofinansowanie pochodzi z POIiŚ i wynosi 580 mln zł. Na realizację inwestycji KM otrzymały także kredyt z Banku Gospodarstwa Krajowego i PKO Banku Polskiego. Pierwsza umowa wykonawcza ze Stadlerem, dotycząca sześciu FLIRTÓW, została podpisana w maju tego roku.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem pierwsze pojazdy produkcji Stadlera zostaną wprowadzone do eksploatacji w listopadzie przyszłego roku. Ostatnie pojazdy zostaną dostarczone spółce KM w 2022 r. Zamówienie dotyczące dziesięciu dwuczłonowych ezt dla obsługi subregionu radomskiego zostanie zrealizowane do końca 2020 r. Pojazdy będą kursować w relacjach: Radom - Dęblin, Radom - Skarżysko-Kamienna, Radom - Drzewica, Radom - Warka.

- Budowa bazy utrzymaniowo-naprawczej w Radomiu to - oprócz zakupu nowych pojazdów, a także budowy bazy w Sochaczewie - nasze strategiczne inwestycje. Koleje Mazowieckie wkraczają w kolejny etap rozwoju, który bez tych wielkich projektów nie byłby możliwy. Cieszę się, że dzięki znakomitej współpracy z samorządem województwa mazowieckiego udaje nam się dynamicznie i konsekwentnie unowocześniać park taborowy oraz realizować inwestycje służące rozwojowi spółki, a przede wszystkim poprawiać podróżowanie na Mazowszu - powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny KM.

autor: dm, KM

Wasze komentarze (1)

By żyło się lepiej
2018-10-20 23:21:00

Już to kiedyś słyszałem....hmmmm...nie mogę sobie przypomnieć kiedy....hmmmm....a nie...mam. To było dokładnie 4 lata temuż dzień przed wyborami

Dodaj komentarz:

3 + 3 * 3 =

copyright © 2011 www.radom24.pl

obsługa techniczna: www.zaginionestudio.pl

Linki sponsorowane

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.

ll

Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej