To drugie podejście do rozpoczęcia tej obiecanej przez prezydenta inwestycji. W pierwszym MZDiK zaplanował zbyt małe fundusze w porównaniu z ofertami. Teraz miasto postanowiło dołożyć kasy, by jednak z inwestycją ruszyć. Inżynieria i Budromost wybudują pierwszy, ponadkilometrowy odcinek trasy za 34,5 mln zł. - Finansowanie mamy zapewnione w Wieloletniej Prognozie Finansowej - zapewnił wiceprezydent Frysztak. W tym roku na inwestycję przeznaczono 19 mln zł. Budowa ma potrwać rok.
- To historyczna chwila, bo o budowie trasy N-S mówi się od ponad 30 lat. To bardzo ważna inwestycja, która pomoże odkorkować Śródmieście. Umożliwi też Wodociągom Miejskim przeprowadzenie modernizacji sieci wodno-kanalizacyjnej na ulicy 25 Czerwca - powiedział prezydent Radosław Witkowski.
Od strony dworca autobusowego pierwszy odcinek trasy N-S będzie biegł krótko od ronda Mikołajczyka, śladem ul. Beliny-Prażmowskiego, by skręcić w stronę torów kolejowych i biec tak aż do połączenia z ul. Szklaną. Jednym z najważniejszych elementów będzie węzeł umożliwiający m.in. bezkolizyjny wjazd z ulicy Beliny-Prażmowskiego na wiadukt w ciągu ulicy Słowackiego, a także bezkolizyjny zjazd z wiaduktu w stronę dworców PKS i PKP.
Zgodnie z projektem, na odcinku od ronda Mikołajczyka do węzła u zbiegu z ulicą Słowackiego trasa N-S ma mieć dwie jezdnie, po dwa pasy w każdym kierunku. Do wybudowania jest też nowy odcinek trasy na zamkniętych terenach kolejowych leżących wzdłuż torów linii Warszawa - Radom, w tym budowa ronda u zbiegu z istniejącymi ulicami: Żeromskiego i Szklaną. Na całym odcinku powstaną także nowe chodniki oraz ścieżki rowerowe.
Sprawa przetargu na N-S to jeden z tematów nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej zwołanej na poniedziałkowe popołudnie nim jeszcze bylo wiadomo, ze przetarg zostanie rozstrzygnięty.