Radom-24.pl :: Portal Radomia i regionu

Oto miasta najbardziej przyjazne kierowcom. Radom bardzo wysoko

Miasto, Samorząd, Polityka / 2018-04-15 14:10:00

Miasto bez fotoradarów, korków i wypadków to marzenie każdego kierowcy. Czy na mapie Polski można znaleźć miejsce, które jest najbardziej przyjazne dla zmotoryzowanych? Wysoko w rankingu Oponeo uplasował się Radom.

Najbardziej przyjazne dla kierowców miasta to: Kielce - w grupie do 300 tys. mieszkańców oraz Lublin - wśród miast powyżej 300 tys. mieszkańców - wynika z rankingu Oponeo.

Kielce zostawiły za sobą Sosnowiec, z różnicą zaledwie 2 punktów i Radom, który był o 4 punkty mniej od zwycięzcy. Wśród miast o największej populacji Lublin wyprzedził o zaledwie 3 punkty Szczecin, a Bydgoszcz o 6.

Co ciekawe, w zeszłorocznym rankingu, to właśnie stolica województwa zachodniopomorskiego okazała się najlepsza.

Jeśli natomiast spojrzymy na dół tabel, znajdziemy tam miejsca, gdzie kierowcy nie mają łatwego życia. Najmniejszą liczbę punktów uzyskały Warszawa oraz Toruń.

Okazuje się, że najbezpieczniej jeździ się po ulicach Wrocławia, gdzie wypadków jest statystycznie najmniej. Również ci, którzy poruszają się po drogach Gdańska i Szczecina cechują się większą rozwagą w porównaniu z resztą mieszkańców miast zestawienia. W przypadku miast poniżej 300 tys. mieszkańców najmniej kolizyjnie poruszają się mieszkańcy Kielc, Gliwic oraz Radomia.

Najwięcej nieuważnych kierowców jeździ po Warszawie oraz Katowicach.

W grupie miast o największej liczbie ludności kierowcy jeżdżą najszybciej po Warszawie. Jeśli chodzi natomiast o miasta mniejsze, to na pierwszym miejscu znalazły się ex aequo: Katowice, Częstochowa i Gliwice, niestety do wolnej jazdy przywyknąć muszą odwiedzający: Rzeszów, Wrocław i Kraków.

Najbardziej przyjaznym miastem do parkowania okazał się Szczecin. Mimo że pierwsza godzina postoju w strefie płatnego parkowania nie jest najtańsza, istnieje możliwość opłacenia 15-minutowego zatrzymania i kosztuje to tylko 55 groszy. Kolejny dodatkowy punkt Szczecin otrzymał za strefę, która funkcjonuje jedynie 9 godzin oraz za możliwość wykupienia elastycznego abonamentu. Posiadacze motocykli mogą parkować bezpłatnie. W doskonałej sytuacji są również posiadacze aut hybrydowych, którzy mogą wykupić roczny abonament za jedyne 10 zł.

Zadowoleni mogą być ze swoich planów parkingowych również Bydgoszczanie oraz Wrocławianie. W najgorszej sytuacji są odwiedzający centrum Warszawy. Tam strefa płatnego parkowania obowiązuje przez 10 godzin w ciągu dnia, co więcej brakuje możliwości wykupienia ogólnodostępnego abonamentu. Jest to jednak miejsce przyjazne dla motocyklistów – oni parkują za darmo.

W kategorii miast do 300 tys. Konkurentów zdeklasował Sosnowiec, ponieważ w mieście nie funkcjonuje strefa płatnego parkowania, oznacza to, że wszyscy mogą tam parkować za darmo 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Jeśli chodzi o miasta, które posiadają zorganizowany system parkingów miejskich bardzo dobrze prezentują się Białystok oraz Kielce, w których strefa działa tylko 8 godzin oraz miasta udostępniają abonamenty zróżnicowane pod względem czasu obowiązywania.

Najgorzej w tej konkurencji wypadł Toruń. Gród Kopernika pobiera opłaty przez 10 godzin w ciągu doby oraz nie przewiduje zniżek dla posiadaczy motocykli.

autor: dm, portalsamorządowy.pl

Wasze komentarze (10)

Q
2018-04-19 05:42:00

Panie Witkowski proszę sie rozliczyć z 70 MILIONÓW które wzioł Pan na lotnisko . Co sie z nim stało ? To publiczne pieniądze a nie prywatne . Gdzie sie podziało 70 MILIONÓW ?

wers
2018-04-16 21:13:00

Dodam jeszcze tragiczny stan asfaltu na Limanowskiego (od Wałowej do ronda), wystarczy tylko wsiąść w autobus i posłuchać jak pracuje podwozie, praca 100 wiertarek, przecinarek i ubijarek nie odda tej pięknej "muzyki" roztrzęsionych wahaczy, przegubów i amortyzatorów nawet solidnego MANa

wers
2018-04-16 21:07:00

A co się teraz dzieje jak oddano wiadukt nad torami? Przy Narutowicza (rondo)prawie o każdej godzinie horror, w Limanowskiego nie można wjechać, ze stacji benzynowej jak chcesz wyjechać możesz TYLKO liczyć na życzliwość drugiego kierowcy, następnie światła przy Wałowej następny horror, z Wałowej nie wyjedziesz w prawo bo zablokuje cię albo autobus albo inni kierowcy, światła nie niesynchronizowane ze światłami przy rondzie Kisiela, jak uda ci pokonać te 300m horrorów za następne 250m czeka cię kolejne , brak zatoczki dla autobusów przy Aldim, później roboty drogowe oczywiście jak zawsze w godzinie szczytu komunikacyjnego, zwężenie do 1 pasa, tragedia nerwy, wymuszenia, zablokowania.... to są ułatwienia dla kierowców, co robi wydział organizacji ruchu w MZDik, za co bierze pieniądze, dyletanctwo, prowizorki i horrory, to wizytówka tego wydziału.

gość
2018-04-16 16:30:00

STEK BZDUR- NIECH ZOBACZĄ CO SIĘ DZIEJE O PIĄTEJ RANO NA LUBELSKIEJ

gość
2018-04-16 16:29:00

STEK BZDUR- NIECH ZOBACZĄ CO SIĘ DZIEJE O PIĄTEJ RANO NA LUBELSKIEJ

Miś Yogi
2018-04-16 12:00:00

Może najwięcej punktów uzyskiwano za małą ilość fotoradarów. Bo wysoka pozycja Radomia to jakaś kpina. To miasto stoi a debilizmów w organizacji ruchu nie brakuje. Po co na rondzie okulickiego-reja są te światła. Kiedyś nie było ich i wszystko szło płynnie.

Miś Yogi
2018-04-16 12:00:00

Może najwięcej punktów uzyskiwano za małą ilość fotoradarów. Bo wysoka pozycja Radomia to jakaś kpina. To miasto stoi a debilizmów w organizacji ruchu nie brakuje. Po co na rondzie okulickiego-reja są te światła. Kiedyś nie było ich i wszystko szło płynnie.

ewerest
2018-04-15 22:26:00

kaze miasto ma plusy i minusy,w kielcach np szerokie dwu a nawe i trzy i czteropasmowe jezdnie w jedną stronę.Większośc z krzyżowań z bezkolizyjnym prawoskrętem,czego nie ma niestety w Radomiu,trzeba czekać ładnych parę minut wykonując skręt w prawo.A miejsca w brud,tylko nieużytki i chodniki....przykład doskonale pokazuje załączony wyżej obrazek.Sztuczny korek.W Kielcach natomiast kiepska nawierzchnia i zdarza się ,że sygnalizacja świetlna nie zsynchronizowana.

ww
2018-04-15 21:45:00

Nie mogę uwierzyć w to co czytam. Oczywiście jesśli chodzi o Radom. Racja masz "cbv"

cbv
2018-04-15 18:16:00

To już nie wiem, który model rozwoju infrastruktury jest lepszy skoro w czołówce są Kielce, gdzie w centrum buduje się ekspresówki i wiadukty oraz Radom gdzie w centrum jest strefa tempo 30 i zwęża się drogi.

Dodaj komentarz:

3 + 3 * 3 =

copyright © 2011 www.radom24.pl

obsługa techniczna: www.zaginionestudio.pl

Linki sponsorowane

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.

ll

Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej