Radom-24.pl :: Portal Radomia i regionu

Tak docelowo ma wyglądać Radom-Sadków. Porównanie lotnisk w Radomiu i Modlinie [PREZENTACJA]

Radom on-line / 2018-04-09 09:59:00, aktualizacja: 2018-04-09 15:00:00

Przedstawiamy dziś prezentację, którą podczas konferencji prasowej w PPL przedstawiła firma Arup. Ta jedna z największych na świecie firm konsultingowych, na zlecenie PPL dokonała analizy porównawczej lotnisk w Radomiu i Modlinie w kontekście uruchomienia Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Lotnisko Radom-Sadków, faza II rozbudowy. Droga startowa: 2800 m, Przepustowość: 7-9 mln pasażerów rocznie. Nakłady inwestycyjne: 467 mln zł (w fazie I: 425 mln). Na slajdach poniżej stan obecny, po I i II fazie rozbudowy lotnisk w Radomiu i Modlinie

Najważniejsze konkluzje raportu: lotnisko w Radomiu można wybudować szybciej i taniej, ma też większy potencjał samodzielnego pozyskiwania pasażerów po uruchomieniu CPK. Opracowanie Arup to bardzo obszerny materiał, prezentacja to tylko jej wycinek, zawierający najważniejsze dane na ponad 40 kartach. Całość prezentacji dostępna TUTAJ.

autor: cir

Wasze komentarze (15)

Chichot
2018-04-16 13:08:00

Problem jest jeden i tylko jeden - to lotnisko nie ma racji bytu. Bylo to, jest i bedzie jedynie prototyp lotniska, na ktorym nie ma zadnej infrastruktury. Powstalo, bo pan Kosztowniak mial taki pomysl. Ludzie na Dzierzkowie i Glinicach, nie mowiac juz o Skaryszewskiej maja dosc po jednym dniu "air show" - syf, tlumy, obstawione wszystko samochodami i halas, a to jedynie kilka tysiecy osob. Juz widze te 6-7 milionow. Ciekaw rowniez jestem, kto bedzie placil odszkodowania za deprecjacje nieruchomosci i gruntow? Zaorac i nie doplacac.

fico
2018-04-14 21:00:00

Mam nadzieję że to tylko przedwyborcza propaganda .Faktem jest, że nikt nie zmusi przewożników ,by korzystali z jakiegoś lotniska ,tylko dla tego że to lotnisko gdzieś jest zbudowane za ogromne pieniądze.Tylko dobra lokalizacja jest gwarantem udanej inwestycji,a Radom nią nigdy nie był i nie będzie,gdyby było inaczej inwestorzy by się prześcigali w ofertach ,niestety brak nawet jednego ,po za państwowym czyli wydającym nasze pieniądze.

arkadiusz
2018-04-14 20:49:00

Jakoś nie widzę na tym opracowaniu drogi alternatywnej do ul. Lubelskiej,w którą wchodzi droga startowa już w I etapie rozbudowy .Drugi etap wchodzi jeszcze głębiej w tereny Sadkowa ,i tutaj również nie ma wyznaczonej nowej nitki ul. Lubelskiej .Czyżby ktoś myślał że mieszkańcy okolicznych miejscowości będą skakać o tyczce przez drogę startowa, by wydostać się ze swoich domów.Gwarantuję niekończące się protesty okolicznych mieszkańców ,gdy tylko ta droga zostanie zamknięta bez wybudowania nowej nitki,bo jej zamknięcie będzie powodowało odcięcie kilku miejscowości od świata.

kolo
2018-04-11 14:28:00

do Paragrafa (nie chce mi się szukać tego znaku na klawiaturze). Oczywiście jesteś idiotą ale to zmartwienie twoje i lekarzy. Tym ostatnim zalecałbym raczej odizolowanie w zakładzie zamkniętym bo sądząc po zamieszczonym przez ciebie tekście środki farmakologiczne już nie spełnią swojej roli

Q
2018-04-09 22:24:00

Komentarz zablokowany.

do @ paragraf
2018-04-09 18:46:00

Jak Amen w pacierzu , jesteś trollem. Tylko czy struzikowym czy innym ? Oto jest pytanie...

vbc
2018-04-09 17:02:00

@eko: Po pierwsze nie wiem jak można porównywać hałas samolotów występujących na air show z samolotami pasażerskimi. Po drugie już wiadomo, że nie ma być lotów cargo, właśnie ze względu na hałas. Po trzecie nie każdy samolot będzie startował wprost na Ustronie - część wyleci na wschód, a część zaraz po starcie zmieni tor lotu. Poza tym skoro pas jest budowany od nowa to może zostanie ustawiony pod trochę innym kontem, żeby być jak najmniej uciążliwym dla mieszkańców.

komentujacy
2018-04-09 16:39:00

eko, prymityw jesteś. najlepiej nic nie robić i narzekać. Jak się nie podoba to do Kielc wyprowadź się. Mam nadzieję, że pisuary to lotnisko zrobią, z korzyścią dla miasta i jego mieszkańców.

eko
2018-04-09 15:11:00

Nic o wpływie lotniska na środowisko. Tanie wypociny porównawcze na konkretne zlecenie. Co ze strefą przewietrzania dla miasta. Komuna zabudowała blokowiskami. PiS będzie dowalał do pieców dymienia smrodem spalin z powietrza. Po dwóch dniach air show ludziom uszy puchną za dnia. A co dopiero całą dobę cargo i tanie linie. Nie tylko zastępcze ale i awaryjne. Zrzuty paliwa oby nie na miasto. jak jeszcze posadowią terytorialną to Putin zaprogramuje parę swoich ss na lotnisko i miasto. Te dwie baterie patriotów też rady nie dadzą. 123 obsadzić teren mirabelkami i zasiać szczaw będzie więcej zysku jak strat.

kolo
2018-04-09 13:12:00

dlaczego Radzio Witkkowski nie podzielił się oficjalnie na łamach prasy wynikami swojej wizyty w Min. Komunikacji w piątek w wa-wie? Coś się dzieje? Jeszcze raz mówię Wam, że z tego gówno będzie ale dowiecie się o tym po wyborach samorządowych tzn. w pażdzierniku! Znowu wygra Struzik.

123
2018-04-09 12:44:00

Frysztak spartoli każdą szansę rozwoju Radomia. Najpierw trzeba pogonić Frysztaka z Witkowskim na szczaw i mirabelki

Author1
2018-04-09 11:50:00

Mam nadzieję,że dojdzie do realizacji obietnic,chociaż dużo będzie zależało od wyników w wyborach samorządowych. Póki co,jest to tylko wstępny projekt,czas okaże ile było tu gry politycznej,a ile prawdziwych zamierzeń aby Radom zmył z siebie posmak ironii w stylu "Sprzedam mapę z okolic Radomia"

§
2018-04-09 11:32:00

Decyzję o wyborze Sadkowa i tak podejmie Kaczor z Carycą. Bo nie poniosą żadnej odpowiedzialności. A jak jeszcze wpiszą parambułę do Konstytucji przewodnią rolę partii pis. To amen mamy w pacierzu

§
2018-04-09 11:32:00

Decyzję o wyborze Sadkowa i tak podejmie Kaczor z Carycą. Bo nie poniosą żadnej odpowiedzialności. A jak jeszcze wpiszą parambułę do Konstytucji przewodnią rolę partii pis. To amen mamy w pacierzu

§
2018-04-09 11:32:00

Decyzję o wyborze Sadkowa i tak podejmie Kaczor z Carycą. Bo nie poniosą żadnej odpowiedzialności. A jak jeszcze wpiszą parambułę do Konstytucji przewodnią rolę partii pis. To amen mamy w pacierzu

Dodaj komentarz:

3 + 3 * 3 =

copyright © 2011 www.radom24.pl

obsługa techniczna: www.zaginionestudio.pl

Linki sponsorowane

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.

Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej