Radom-24.pl :: Portal Radomia i regionu

''Nie róbcie z Radomia prowincji''. Projekty zwężenia ul. Narutowicza totalnie skrytykowane [WIDEO]

Miasto, Samorząd, Polityka / 2017-10-26 14:40:00, aktualizacja: 2017-10-26 19:30:00

Dziś ostatni dzień konsultacji społecznych w sprawie przebudowy ul. Narutowicza. I tego dnia autorzy dwóch przedstawionych koncepcji dostali potężny cios. Podczas specjalnie zwołanej konferencji projekt totalnie skrytykowali przedstawiciele sześciu stowarzyszeń społecznych oraz specjalista ruchu drogowego.

Ulica Narutowicza ma być przebudowywana po tym, jak modernizację sieci wodno-kanalizacyjnej przeprowadzą w tym miejscu Wodociągi Miejskie. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji przygotował dwa warianty przebudowy. Na większości długości ma zostać zwężona do jednego pasa w każdą stronę, mają się pojawić ścieżki rowerowe. Z projektami można się zapoznać TUTAJ.

Dzisiejszą konferencję zwołali: Radomski Samorząd Obywatelski, Radomianie Razem, Izba Przemysłowo-Handlowa Ziemi Radomskiej, Strefa Łucznik, Stowarzyszenie Kupców Polskich i Bezpieczny Radom. Ich przedstawiciele argumentowali głównie, że już urbaniści w latach 60. ubiegłego wieku, spodziewając się zwiększenia ruchu drogowego - zaprojektowali ul. Narutowicza jako dwupasmową arterię dla umożliwienia szybkiego przemieszczania się w centrum i z okolic dworca w stronę zachodnich, południowych i północnych dzielnic.

Takie rzeczy z naszych podatków!

- Zwężenie ulicy spowoduje, ze staniemy w korkach. Zamiast zarabiać pieniądze, być dłużej z rodzinami, będziemy tkwili w kolejnych korkach. Urzędnicy miejscy mają prowincjonalną mentalność i chcą z Radomia zrobić prowincję. Nie zgadzamy się na to, tym bardziej, że mają płacone pensje z naszych podatków, a działają przeciw mieszkańcom - mówił Jarosław Kowalik z Radomskiego Samorządu Obywatelskiego.

- Strefa Łucznik to 20 hektarów terenów przemysłowych. Pracuje 1,5 tysiąca ludzi, którzy tu codziennie przyjeżdżają i wyjeżdżają samochodami osobowymi. Tu codziennie rozładowywanych jest kilkanaście TIR-ów, kontenerów. Podstawą funkcjonowania tego terenu jest drożność komunikacyjna. Zwężenie ulicy Narutowicza nie będzie służyło rozwojowi Strefy Łucznik- powiedział Cezary Brymora ze Stefy Łucznik.

Po co robić tam deptak?

Cezary Brymora zwrócił też uwagę na inny aspekt: - Ja rozumiem tego rodzaju działania na ulicach Żeromskiego, Piłsudskiego, Focha, ale na ul. Narutowicza? Przecież tam nikt nie będzie chodził na spacery, tam nie ma sklepów, kawiarni, restauracji, a my chcemy deptak tam zrobić. Z drugiej strony stadionu jest park, są ścieżki rowerowe. W tym mieście jest dużo więcej potrzeb niż wydawanie pieniędzy na zwężenie ulicy Narutowicza.

- Nie ma sensu dublować tutaj ścieżek rowerowych. Każdy rowerzysta chętnie przejedzie wzdłuż parku, a nie wzdłuż ruchliwej ulicy w smogu, który jeszcze wraz z korkami się zwiększy - argumentował Jarosław Kowalik.

Opinie służb negatywne

Podczas konferencji przedstawiono opinię straży pożarnej, policji, pogotowia ratunkowego. Wszystkie były negatywne dla zaproponowanych projektów. Ze statystyk wynika, że nie ma tam wielu wypadków. W innych miejscach jest dużo więcej. Straż Miejska zaproponowała zamknięcie testowo, na tydzień dwóch pasów ruchu na Narutowicza, by sprawdzić jak będzie wyglądała sytuacja.

- Nie trzeba tego robić. Proszę się tam przejechać podczas imprez sportowych, kiedy pasy ruchu są przeznaczane na parking i zabezpieczenie służb, co się wtedy tam dzieje. Z doświadczenia wiem, że zwężenie ulicy Narutowicza spowoduje zatory drogowe - powiedział inspektor Jarosław Stolarek, specjalista ruchu drogowego.

Pokrętna argumentacja

- Urzędnicy argumentują, że ulica Narutowicza prowokuje obecnie kierowców do łamania przepisów i zwiększania prędkości. Zwężenie ma kierowców zdyscyplinować. To pokrętna argumentacja, bo idąc tym tokiem myślenie trzeba by się zastanowić nad sensownością budowy autostrad, gdzie pokusy łamania przepisów są jeszcze większe - mówi Jacek Szlegier z Radomian Razem, w imieniu których postuluje wyprowadzeniu ruchu wewnętrznego szpitala do ul. Narutowicza, by w ten sposób, m.in. skrócić drogę karetek pogotowia, które nie musiałyby utykać w korkach na Lekarskiej, Tochtermana, czy Wałowej.

Nie dajmy się zakorkować

- Centrum nie może być tylko dla pieszych i rowerzystów, bo to miasto umrze. Już na Żeromskiego obserwujemy marazm. Pieniądze nie spadają z nieba, trzeba na nie zapracować. Kupcy muszą mieć dojazd dla zaopatrzenia i klientów. Z ich pracy są pieniądze również dla miasta. Nie dajmy się zakorkować - powiedział Henryk Dudek ze Stowarzyszenia Kupców Polskich

- Dla kogo jest to miasto? Dla mieszkańców, czy urzędników ulegających modzie, a to na małe ronda, a to na skrzyżowania równorzędne, a to teraz na zwężanie ulic. A może by ktoś zapytał kierowców - sugerował na koniec Cezary Brymora.

Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>

autor: mawi

Wasze komentarze (52)

pan
2017-11-01 17:00:00

urzednicy, czyli ludzie nie majacy pojecia o niczym bedacy na panstwowej posadzie ktora dostali po rodzinie znajomosci albo zrobili to co norka robi zeby miec dzieci a kobieta to samo zeby miec norki. moral z tego ci ludzie nie maja bladego pojecia o miescie i zarzadzaniu nim. najlepiej by sie nie wypowiadali bo sloma z butow jedzie

0
2017-11-01 16:55:00

czarek zabral glos znawcy tematu ze az strach. zrobcie tak wasko by samochody ocieraly sie jeden o drugi to na pewno beda wolno jechaly. jak sie slucha jak tego typu pomysly ktos rzuca to mam wrazenie ze tlen tylko marnotrawi i jest pasozytem tego swiata tylko. na kierowcow jst sposob progi zwalniajace przez cala szerokosc drogi a nie jak na sienkiewicza jakies wysepki do ominiecia i fotoradary

wers
2017-10-30 18:49:00

Niedługo wybory samorządowe, kto w projekcie będzie miał zwężenie jakiejkolwiek ulicy w mieście na tego NIE ZAGŁOSUJĘ. Przyłącz się i ty. !!!

zbrow
2017-10-30 13:55:00

no to dopisz ,że chodzi o wydzielenie warszawki ze struktur województwa

kolo
2017-10-30 13:52:00

nawiązując do tytułu artykułu o którym dyskutujemy czyli:" nie róbmy prowincji z Radomia" to czy naprawdę uważacie, że to zwężenie Narutowicza zrobi z tego miasta prowincję? To wiele innych działań a raczej ich brak ze strony naszych dzielnych władz miasta robi z NAS prowincję! Ale nie zapominajmy przed wyborami samorządowymi o kontrakcie dla Radomia podpisanego przez PiS

Logik
2017-10-30 07:31:00

Do @Kierowca czyli tak: najpierw ruszamy ze skrzyżowania (przy budowlance) dwoma pasami a tu zaraz niespodzianka robi się jeden pas wiec od razu zator przy budowlance, dalej jednym i teraz dojeżdżając do ronda olśnienie: mamy otwarcie na dwa pasy? Po co to wszystko? Po co z dwóch pasów robić jeden by za 350 m znów zrobić dwa? Dla tych wyjeżdzających z Wałowej w prawo? Od tego kto jak szybko i niebezpiecznie jeździ po mieście jest policja a nie "inżynierowie" z MZdiK. Zresztą policja też negatywnie oceniła ten projekt.

gość
2017-10-29 09:26:00

Wiem jedno: Czegokolwiek nie dotkną się "designerzy" z MZDiK, tam pojawiają się korki.

nie dla glupoty
2017-10-28 23:27:00

Nie dal zwezania ulic w Radomiu. Nie dla zwezania narutowicza czy 25 czerwca. Problemy z karetkami to dopiero poczatek problemow po zwezeniu tych ulic.

oszustwo
2017-10-28 15:28:00

Jarosławie Kowalik - dlaczego mimo obietnic do tej pory nic nie robisz przy Zamku? Do roboty!

0
2017-10-28 15:13:00

Radom sam zrobił z siebie prowincje głosując na takiego niedouczonego ćwoka

kobieta
2017-10-28 11:36:00

Wreszcie widać jakieś świeże twarze. Najfajniejszy ten z RR

wqv23
2017-10-28 03:49:00

Komentarz zablokowany.

bnv
2017-10-27 17:17:00

@mastereg: Tylu głupot w jednym komentarzu to dawno nie widziałem więc je wypunktuje żeby było czytelniej: 1. Widać, że nie czytałeś poprzednich komentarzy ani nawet nie znasz planu przebudowy, bo przy rondzie jak i przy Traugutta mają zostać 4 pasy. Korki przy rondzie będą nawet jakby zrobili 8 pasów. 2. Call center na Żeromskiego? Przecież "ekspertowi" z artykułu chodziło o deptak - część z ograniczonym ruchem, a nie o dalszy fragment przed wiaduktem gdzie jak widać wg ciebie handel umiera, ale przecież tam są 4 pasy o które tak walczysz :D 3. Gdzie niby Zbrowskiego krzyżuje się z Grzybowską? Jeśli chodzi Ci o odcinek za Struga w stronę Żeromskiego to akurat nie jest tam już potrzebne poszerzenie, bo jest kilka równoległych dróg w stronę Żeromskiego jak np wspomniana przez ciebie Grzybowska, a dużo samochodów skręca wcześniej ze Zbrowskiego w Struga. Co do Zbrowskiego na odcinku Żółkiewskiego - Struga to się zgadzam jeśli chodzi o poszerzenie - jest to jedna z tylko 2 dróg do centrum z rozbudowującego się osiedla Gołębiów II i dodatkowo powstaje tam hala i stadion. 4. Tunel świetlny nie jest taki bzdurny jak zorientujesz się, że raz kupiony będzie używany przez wiele lat. 5. Bezrobocie faktycznie 80%? Hahahaha jak już to w Radomiu jest na odwrót - zamiast oficjalnych 15% jest pewnie z 5% ze względu na emigrację zagranicę albo pracę w szarej strefie. 6. W ciągu 5 lat 100 tys. mieszkańców? Kolejna mega bzdura. Takiego ubytku mieszkańców to nie ma nawet w miastach wschodniej Ukrainy podczas wojny :D Szacunki mówią o 150 tys mieszkańców, ale to za 30 lat. Jakoś nowych osiedli ostatnio buduje się coraz więcej. 7. Nie róbcie z nas 2 Niemiec? To właśnie chyba trzeba zrobić z nas 2 Niemcy jeśli chcemy im dorównać. U nich nie przewymiarowuje się dróg bo wiedzą ile po latach kosztuje utrzymanie i remont morza asfaltu. Zobaczysz co się będzie działo w takich Kielcach jak zmniejszy się liczba ludności i skończą się dopłaty z UE, a będzie trzeba wyremontować te ich wszystkie wiadukty w centrum. Brak dopłat z UE jest zresztą kolejnym powodem dlaczego nie poszerza się niepotrzebnie dróg na zachodzie, a w Polsce już po 2020 roku znacznie mniej będziemy dostawać kasy. 8. W ostatnim punkcie (w końcu, chyba o niczym nie zapomniałem :D) ponarzekam na portal radom24.pl, ponieważ nie zapisuje w komentarzach nowych linijek więc wszystko zlewa się w nieczytelny potok słów.

Zen
2017-10-27 09:52:00

a może by tak wydać pieniądze na ulice które bardziej potrzebują przebudowy

stop!!!!
2017-10-27 09:45:00

lobby od rowerowych pedałów mocno aktywne na forum siedzą sobie miejskich urzędach i wymyślają bzdury a to tramwaj. tempo 30 skrzyżowani równoległe a teraz jeszcze chcą zamykać ulice STOP GŁUPOC IE!!!!

mastereg
2017-10-27 09:10:00

Bzdura totalna.Obecność 2 pasów pozwala częściowo odblokowac rondo.Przy jednym pasie stracimy drożność ulicy to tędy omija się część miasta. Rondo i tak jest zakorkowane a większość ludzi jedzie wcale nie na młodzianowską.Zeromskiego nie umiera? tak otworzyli tam 2 czy 3 call center więc sie rozwija... gratuluje głupoty.Co do zbrowskiego słusznie powinno być 2 pasmowe i jest na to miejsce jest dość niewykorzystanego terenu zielonego ,kóry stanowi trawa a na większości odcinka piach zamiast niej gdzie można poszerzyc jezdnię.Problem jednak z odcinkiem za skrzyżowaniem ze struga , gdzie przez dłuższy kawałek aż do grzybowskiej mamy brak miejsca na poszerzenie.Radom komunikacyjnie jest porażką i jeśłi PO się nie zacznie dogadywac z ludźmi z PIS to dalej taki bedzie niechciany niedorzeczny i upadający. Te wasze przepychanki i bzdurne inwestycje jak tunel świetlny to bezrobocie rzędu faktycznego 80% sprawia, że w ciągu 5 lat miasto będzie liczyło +- 100tys mieszkańćów a średnia wieku będzie 50+. Nie róbcie z nas 2 niemiec bo nie zarabiamy tyle co oni i radom tego nie zniesie zostanie zrujnowany i zapomniany niczym Pionki po upadku pronitu.

Kierowca
2017-10-27 08:50:00

Szanowny Panie LOgik: Jeżdżę często w ciągu dnia (noc przeznaczam na sen) i nigdy nie widziałem korka na tym odcinku, który ma być zwężony. Proszę zwrócić uwagę, że zwężenie ma być tylko od wjazdu do budowlanki do Podwalnej, czyli tam gdzie korków nigdy nie ma. Korki są dopiero od Podwalnej do ronda, ale tam zostają cztery pasy. A tych domorosłych piratów widuję w środku dnia. To najczęściej auta z tylnym napędem i rejestracją trzyliterową

Oezu
2017-10-27 08:15:00

Widze ze pis wypuszcza swoich poplecznikow do ataku ... zalosne

Wow
2017-10-27 08:10:00

Rzeczywiscie porownywanie narutowicza do autostrady ma sens... to swiadczy tylko o glupocie tych ludzi a brymora to niech w ogole sie nie odzywa bo wykorzystal wybory do rozreklamowania swojej firmy i caly czas to robi

Hej
2017-10-27 08:08:00

Żeromskiego wcale nie umiera, a raczej właśnie odżywa! Niech jeden z drugim rusza doope i w weekend przejda sie do kawiarni zamiast soedziec w swoich podmiejskich daczach

 1 2 3 > 

Dodaj komentarz:

3 + 3 * 3 =

Ostatnie artykuły:

copyright © 2011 www.radom24.pl

obsługa techniczna: www.zaginionestudio.pl

Linki sponsorowane

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.

Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej