Radom-24.pl :: Portal Radomia i regionu

Ulica Narutowicza zostanie zwężona. Zamiast czterech, dwa pasy ruchu dla samochodów

Miasto, Samorząd, Polityka / 2017-10-12 12:45:00, aktualizacja: 2017-10-12 16:33:00

Oba przygotowane projekty zmian na ul. Narutowicza przewidują jej zwężenie z czterech do dwóch pasów ruchu dla samochodów. Jak ostatecznie ulica będzie wyglądać po przebudowie, radomianie będą mogli zdecydować podczas konsultacji, które rozpoczynają się dziś i potrwają dwa tygodnie.

Na ul. Narutowicza zdarzają się wypadki, tak jak ten, gdy rozpędzone bmw uderzyło w drzewo

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji przygotował dwa warianty przebudowy. Najwięcej ma się zmienić na odcinku od ulicy Podwalnej do Zespołu Szkół Budowlanych.

Pierwszy projekt zakłada budowę w tym miejscu dwóch jezdni o szerokości 4,5 metra rozdzielonych pasem zieleni. Każda jezdnia miałaby wydzielony pas dla samochodów (3 metry) i pas dla rowerzystów (1,5 metra). Do jezdni miałyby przylegać zatoki do parkowania równoległego, a za nimi powstałyby chodniki.

Według drugiego projektu, ulica Narutowicza miałaby na tym samym odcinku jedną jezdnię o szerokości 7 metrów, czyli dwa pasy po 3,5 metra. Podobnie jak w pierwszym wariancie, do jezdni przylegałyby zatoki do parkowania, a za nimi chodniki. Dodatkowo, po południowej stronie ulicy powstałaby droga dla rowerów, która od chodnika byłaby oddzielona zieleńcem.

W obu wariantach, na odcinku od Kościuszki do zjazdu do Zespołu Szkół Budowlanych oraz od Podwalnej do ronda Kisielewskiego mają pozostać dwie jezdnie, po dwa pasy w każdym kierunku.

Wariant I: parametry techniczne, rysunek | Wariant II: parametry techniczne, rysunek    

- Główny cel planowanych zmian to poprawa bezpieczeństwa przy ulicy Narutowicza. Dziś jest ona przewymiarowana. Niestety bardzo często kierowcy wykorzystują to i znacznie przekraczają dozwoloną prędkość. Projekty przebudowy zostały opracowane w taki sposób, by z jednej strony wymusić na kierowcach zdjęcie nogi z gazu, a z drugiej, by utrzymać płynność ruchu, który akurat w tym miejscu nie jest zbyt duży. Jednocześnie chcemy zwiększyć liczbę miejsc parkingowych, które są potrzebne w związku z sąsiedztwem szpitala, hali sportowej i Elektrowni, która w przyszłości chce mieć wejście także od strony ulicy Narutowicza - tłumaczy wiceprezydent Konrad Frysztak.

W ramach rozpoczynających się konsultacji planowane są dwa spotkania z mieszkańcami:

• 14 października od godz. 10:00 - 13:00 - zbieg ul. Sedlaka i ul. Narutowicza (namiot konsultacyjny),

• 20 października od godz. 15:30 do godz. 18:30 - zbieg ul. Narutowicza i ul. Traugutta (namiot konsultacyjny).

Uwagi dotyczące obu projektów można przekazywać drogą elektroniczną, przesyłając je na adres: konsultacje@umradom.pl oraz w formie papierowej poprzez wypełnienie ankiety w czterech stałych punktach obsługujących konsultacje:

• Biuro Rady Miejskiej ul. Moniuszki 9;

• Biuro Obsługi Mieszkańca ul. Kilińskiego 30;

• Referat Komunikacji Społecznej i Promocji Miasta w Radomiu (pok. 103), ul. Żeromskiego 53;

• Centrum Organizacji Pozarządowych ul. Struga 1.

Konsultacje potrwają do 26 października.

Ma być bezpieczniej. I bardzo dobrze, ale potrafimy też wyobrazić sobie korki podczas imprez sportowych. No i czy ktoś przy okazji pomyślał o dodatkowych miejscach parkingowych przy stadionie i hali?

Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>

autor: cir, UM

Wasze komentarze (81)

12
2017-10-12 18:34:00

haha pisowcy się oburzają, a zapomnieli wspaniałe pomysły Kosztowniaka jak jednopasmowa wylotówka na Piotrków DK12 (ul. NSZZ Solidarność) w miejscu gdzie było pełno miejsca na dwupasmówkę, zwężona wylotówka na Rzeszów DK9 (ul. Słowackiego) czy połowa południowej obwodnicy jako wąska droga jednopasmowa bez pobocza itd.

milo
2017-10-12 17:53:00

Ja popieram pomysł "władz". Władza wie co robi. Każdy może podyskutować a nawet wyżyć się/i to często po chamsku/ tylko to nic nie da. Władza to władza ....

Blacharze na złom
2017-10-12 17:32:00

Jak wyzej

ciekawy
2017-10-12 17:09:00

A kiedy Frysztak zacznie w końcu budować tą N-S-kę?

Jan
2017-10-12 16:51:00

NO NIE ! ! ! ! ! SZCZYT DEBILIZMU !!! JAK NAJSZYBCIEJ ODWOŁAĆ NISZYCIELI Z PO ! ! ! ! NIE POZWÓLMY PO MARNOTRAWIĆ NASZE PIENIĄDZE ! ! ! !

0
2017-10-12 16:46:00

Najgorsze, że do wyborów cały rok, ile jeszcze rzeczy uda się sp.... tej ekipie. Strach pomyśleć.

123
2017-10-12 16:06:00

Samochodowa szlachta boi sie oddawac przywileje. To do przewidzenia :)

12
2017-10-12 16:02:00

Nie będzie żadnych korków. Pozdrawiam forumowych ekspertów.

0
2017-10-12 16:00:00

Co za idiotyzm. Przestańcie wreszcie zmieniać na gorsze.

0
2017-10-12 15:58:00

Zobaczycie jakie beda korki na Narutowicza do ronda. Pozdrawiam idiotów z MZDiK

0
2017-10-12 15:34:00

Proponuję oprócz zwężenia wybudować ze dwie kładki. Ostatnia szansa, po wyborach nie będzie już tego specjalisty od kładek.

qqryq
2017-10-12 15:26:00

@Rower Poza dniami, w których rozgrywane są mecze to Narutowicza świeci pustkami. Nie ma chyba zatem zbyt dużo chętnych do objeżdżania korków tą trasą. Tłoczno robi się jedynie w dni "meczowe" a zewnętrzne pasy służą wtedy za parking. Proponowane zmiany wydają się zatem sensowne.

bus
2017-10-12 15:25:00

Nie dajmy się rowerzystom. Walczmy o komfort kierowców.

Eda
2017-10-12 15:09:00

Zacznijcie czytać nawzajem swoje komentarze ze zrozumieniem. Wasze komentarze przeczytałam zwabiona artykułem. Bełkoczecie jedynie. Piszcie rzeczowo, a nie emocjonalnie. To nie jest popis erudycji podwórkowej i koncert wyznań wiary.

fsff
2017-10-12 14:54:00

@sdg: No dokładnie, bez komentarza, bo ten układ drogowy w Kielcach przy dworcu jest przewymiarowany :D No można go jakoś wytłumaczyć tym, że tam w odróżnieniu od Radomia przy dworcu biegną drogi krajowe (co za tym idzie jest większy ruch) i co ważniejsze było o wiele więcej wolnej przestrzeni. Za to parking przy dworcu jest tam mikroskopijny i wyjątkowo niewygodny w użyciu. W Radomiu można co najwyżej zrobić wiadukt gdzieś za kinem Helios który poprowadzi od Poniatowskiego, potem górą wzdłuż torów (nad wjazdem do tunelu w ul. Grzecznarowskiego), a potem aż do Młodzianowskiej gdzie połączy się z trasą NS. Taki fragment by się przydał bo obecnie planowana trasa NS ma w połowie dużą lukę i to w samym centrum, w miejscu gdzie trzeba z 5 świateł przejechać. Ogólnie to Kielce nie są dobrym przykładem na projektowanie dróg, ostatnio nawet wpadli na pomysł żeby w centrum miasta zrobić trzypoziomowe (!) skrzyżowanie dróg ekspresowych i krajowych :D

Spscerowicz
2017-10-12 14:41:00

Wreszcie!!!

1234
2017-10-12 14:36:00

Durny pomysł ale czego oczekiwa.

@lukas
2017-10-12 14:34:00

Panie Łukaszu, proszę nam nie sowietyzować Radomia warszawskim wzorem. My tutaj wolimy francuskie bulwary od radzieckich arterii. Panie prezydencie, powodzenie. Ludzie teraz będą Pana krytykowali, ale gdy zobaczą efekt szybko zmienią zdanie. Powodzenia w upiększaniu Radomia!

Czytelnik
2017-10-12 14:30:00

Do lukasa z wawy. Czemu warszawiak wtraca sie w sprawy Radomkowa?

Lukas
2017-10-12 14:29:00

Urbanista czytaj ze zrozumieniem wielki znawco Warszawy. Ja tam nie napisałem, że jeżdzą tamtędy tramwaje, tylko że skręcając w prawo ze Świętokrzyskiej musisz się oglądać czy nie jedzie rowerzysta w ten sam sposób jak wyjeżdzając z Nowowiejskiej w prawo w Al. Niepodległości musisz się oglądać za tramwajem. Problem polega na tym, nie że trzeba im ustąpić pierwszeństwa (rowerzystom) tylko, że jeżdżą szybko i w ogóle nie zwracają uwagi na auta.

 < 1 2 3 4 5 > 

Dodaj komentarz:

3 + 3 * 3 =

copyright © 2011 www.radom24.pl

obsługa techniczna: www.zaginionestudio.pl

Linki sponsorowane

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.

ll

Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej