Radom-24.pl :: Portal Radomia i regionu

Ulica Narutowicza zostanie zwężona. Zamiast czterech, dwa pasy ruchu dla samochodów

Miasto, Samorząd, Polityka / 2017-10-12 12:45:00, aktualizacja: 2017-10-12 16:33:00

Oba przygotowane projekty zmian na ul. Narutowicza przewidują jej zwężenie z czterech do dwóch pasów ruchu dla samochodów. Jak ostatecznie ulica będzie wyglądać po przebudowie, radomianie będą mogli zdecydować podczas konsultacji, które rozpoczynają się dziś i potrwają dwa tygodnie.

Na ul. Narutowicza zdarzają się wypadki, tak jak ten, gdy rozpędzone bmw uderzyło w drzewo

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji przygotował dwa warianty przebudowy. Najwięcej ma się zmienić na odcinku od ulicy Podwalnej do Zespołu Szkół Budowlanych.

Pierwszy projekt zakłada budowę w tym miejscu dwóch jezdni o szerokości 4,5 metra rozdzielonych pasem zieleni. Każda jezdnia miałaby wydzielony pas dla samochodów (3 metry) i pas dla rowerzystów (1,5 metra). Do jezdni miałyby przylegać zatoki do parkowania równoległego, a za nimi powstałyby chodniki.

Według drugiego projektu, ulica Narutowicza miałaby na tym samym odcinku jedną jezdnię o szerokości 7 metrów, czyli dwa pasy po 3,5 metra. Podobnie jak w pierwszym wariancie, do jezdni przylegałyby zatoki do parkowania, a za nimi chodniki. Dodatkowo, po południowej stronie ulicy powstałaby droga dla rowerów, która od chodnika byłaby oddzielona zieleńcem.

W obu wariantach, na odcinku od Kościuszki do zjazdu do Zespołu Szkół Budowlanych oraz od Podwalnej do ronda Kisielewskiego mają pozostać dwie jezdnie, po dwa pasy w każdym kierunku.

Wariant I: parametry techniczne, rysunek | Wariant II: parametry techniczne, rysunek    

- Główny cel planowanych zmian to poprawa bezpieczeństwa przy ulicy Narutowicza. Dziś jest ona przewymiarowana. Niestety bardzo często kierowcy wykorzystują to i znacznie przekraczają dozwoloną prędkość. Projekty przebudowy zostały opracowane w taki sposób, by z jednej strony wymusić na kierowcach zdjęcie nogi z gazu, a z drugiej, by utrzymać płynność ruchu, który akurat w tym miejscu nie jest zbyt duży. Jednocześnie chcemy zwiększyć liczbę miejsc parkingowych, które są potrzebne w związku z sąsiedztwem szpitala, hali sportowej i Elektrowni, która w przyszłości chce mieć wejście także od strony ulicy Narutowicza - tłumaczy wiceprezydent Konrad Frysztak.

W ramach rozpoczynających się konsultacji planowane są dwa spotkania z mieszkańcami:

• 14 października od godz. 10:00 - 13:00 - zbieg ul. Sedlaka i ul. Narutowicza (namiot konsultacyjny),

• 20 października od godz. 15:30 do godz. 18:30 - zbieg ul. Narutowicza i ul. Traugutta (namiot konsultacyjny).

Uwagi dotyczące obu projektów można przekazywać drogą elektroniczną, przesyłając je na adres: konsultacje@umradom.pl oraz w formie papierowej poprzez wypełnienie ankiety w czterech stałych punktach obsługujących konsultacje:

• Biuro Rady Miejskiej ul. Moniuszki 9;

• Biuro Obsługi Mieszkańca ul. Kilińskiego 30;

• Referat Komunikacji Społecznej i Promocji Miasta w Radomiu (pok. 103), ul. Żeromskiego 53;

• Centrum Organizacji Pozarządowych ul. Struga 1.

Konsultacje potrwają do 26 października.

Ma być bezpieczniej. I bardzo dobrze, ale potrafimy też wyobrazić sobie korki podczas imprez sportowych. No i czy ktoś przy okazji pomyślał o dodatkowych miejscach parkingowych przy stadionie i hali?

Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>

autor: cir, UM

Wasze komentarze (81)

234
2017-10-16 23:23:00

Proponuję , żeby całą ulicę Narutowicza przeznaczyć dla rowerzystów i tak ją przerobić, żeby zapier.....li w kółko. Wtedy przynajmniej mieszkańcy się ich pozbędą z innych części miasta. Poustawianie tylu rowerów w Radomiu to tragedia. Rowerzyści to teraz Pany, wszystko im wolno, bo są na prawie. Mają pierwszeństwo. Na szczęście niedługo zima się ich pozbędzie.

x
2017-10-16 18:46:00

Proponuję jeszcze troszkę poskręcać całą Narutowicza i na każdym przejściu światła wzbudzane zamontować będzie jeszcze bardziej bezpiecznie.

xxx
2017-10-16 14:53:00

Chyba władze miasta oszalały. Pokazały na Słowackiego jak można skopać ulicę wyjazdową z Radomia. Wszędzie się poszerza ulice, tylko w Radomiu zwęża. To jest chore. Nie lubię Kielc, ale jak przyjemnie się tam jeździ. Wnoszę o odrzucenie debilnego projektu.

Modar
2017-10-16 14:48:00

Wszędzie ulice się poszerza, a w Radomiu odwrotnie. Samochodów nie ubywa, tylko przybywa. Proszę popatrzeć na Kielce - czy tam są mądrzejsi włodarze miasta? Ten, kto wymyślił uzasadnieni do tego projektu jest chyba bezmózgowcem i powinien być natychmiast zwolniony.

felek
2017-10-16 11:26:00

Pokonuje Narutowicza codziennie w "godzinach szczytu" do pracy, po pracy i ze mną ze 3 samochody na krzyż. No i może jeszcze jeden autobus będzie. W porównaniu z Kościuszki to można powiedzieć że ruch na tel ulicy jest Zerowy.

Rp
2017-10-16 08:25:00

To wyprowadźcie wszelkie urzędy, szpitale, szkoły poza centrum i zamknijcie wszystkie ulice. Wtedy możecie zaorać i posiać ziemniaki. Czy ,Wy ,zwolennicy tego wybitnego rozwiązania myślicie, że my przeciwnicy, jeździmy po centrum dla relaksu? To jest jedna ze ścieżek , gdzie można "odetchnąć". Dlaczego nie można postawić świateł na przejściach ze wzbudzaczem i pomiarem prędkości? Podchodzi klient - ciach, czerwone. Przejeżdża auto szybciej niż 60kmh - ciach , czerwone. I problem z głowy. Nie stawiać zakazu zatrzymywania, to parkingi na różne eventy same się zrobią na skrajnych pasach. Czy to jest takie ciężkie do ogarnięcia?

@0
2017-10-14 22:07:00

Te dwa stwierdzenia się nie wykluczają ( ?° ?? ?°)

0
2017-10-14 18:01:00

A ja odnoszę wrażenie, że mały penis idzie w parze z malutkim móżďżkiem.

123
2017-10-14 01:59:00

Mam wrazenie ze im mniejszy p e n i s tym silniejsza chec posoadania szerokich drog

Lol
2017-10-14 01:57:00

Samochodowi wsiarze już zaczeli swój zmotoryzowany skowyt...

@tez
2017-10-14 01:56:00

Chamstwo z Rynku jest az tak zdeterminowane w oczernianiu Witkowskiego, ze polecilo swoim szczekaczom oczerniac na radom24 komentarze z Wyborczej? Błagam, zamknijcie tych psycholi razem z ich samochodami na blachach wra w psychiatryku byle jak nakdalej od Radomia

@tez
2017-10-14 01:36:00

Wedle twojej logiki, bedac mieszczaninem powinienes miec szofera.

@do tez
2017-10-14 01:35:00

Widocznieś debil

0
2017-10-13 21:26:00

Nie wiem co jest przejawem prowincjonalizmu w polskich miastach ale wiem, że jego przejawem jest brak lokalnego patriotyzmu. Jeżeli chodzi o tendencje związane z ruchem w miastach, to na zachodzie jak też w Skandynawii ruch wyprowadza się z centrum miast nie poprzez zwężenie dróg wewnętrznych a niestety poprzez opłaty za wjazd do centrum.

dfs
2017-10-13 20:09:00

@Reni: Chyba nie wiesz co w obecnych miastach uchodzi za prowincjonalizm. W największych polskich miastach ruch wyprowadza się poza miasto na obwodnice, a drogi szczególnie w śródmieściu przystosowuje się do pieszych i ogólnie do prowadzenia tam usług. Pomyśl sobie czemu obecnie na 25 czerwca mimo lokalizacji w śródmieściu nie ma praktycznie żadnych restauracji, a sklepy są w trudnej sytuacji?

Reni
2017-10-13 19:41:00

Kolejny krok ku upoodobnieniu tego zaplutego grajdołu do innych powiatowych mieścin . Następna w kolejce Traugutta i 25-czerwca , koniecznie po jednym pasie i 15 metrowe trawniczki których i tak nie ma kto kosić.Debilne miasto zarządzane przez prowincjuszy be z ambicji i wyobraźni.

do "do logika"
2017-10-13 19:20:00

"Dwanaście lat temu Kosztowniak sprzedał tereny(80zł/m) przeznaczone pod nową Wojska Polskiego. Tematu ronda Kozienieckiego nie warto przytaczać bo to wstyd gorszy niż ul. Słowackiego" - jakie niby tereny sprzedał Kosztowniak jak tam cały pas ziemi wzdłuż Wojska Polskiego leży i czeka na budowę? Co do Słowackiego to wylot na Rzeszów ma i tak przebiegać nowym śladem (od Wojska Polskiego, wzdłuż lotniska i dalej na południe) więc po co miasto miało budować dwupasmówkę między gęsto zabudowaną okolicą?

tez
2017-10-13 17:06:00

tez- "do tez", pierwsze dwa zdania to była wypowiedź jakiegoś kretyna, powinienem to ująć w cudzysłów, ale jakbyś się wczytał to powinieneś załapać, moja jest od "ten kretyński"

do logika
2017-10-13 16:48:00

KLAMKA ZAPADŁA. Ogłoszone konsultacje dotyczą tylko czy ma to być zadupie czy zadupie z kwiatkiem w d... Co się tyczy Kielc to tamtejszy magistrat wykupował i wyburzał pięcioletnie domy pod nowy układ komunikacyjny, a w radomskim grajdołku "czynówki" panują na całego. Dwanaście lat temu Kosztowniak sprzedał tereny(80zł/m) przeznaczone pod nową Wojska Polskiego. Tematu ronda Kozienieckiego nie warto przytaczać bo to wstyd gorszy niż ul. Słowackiego. Powatarzam KLAMKA ZAPADŁA. Mam tylko cichą nadzieję że ktoś zrobi ostatnią JAZDĘz MIASTA niektórym decydentom.

Do tez
2017-10-13 16:06:00

Nie wiem w jakich europejskich miastach bywałeś ale chyba nie jesteś zbyt spostrzegawczy. Raczej tendencje idą w kierunku przeciwnym do zwężania ulic. Poza tym cóż takiego zmieniło się w śródmieściu Radomia w ciągu ostatnich trzech lat. Jakoś mimo, że bywam tam codziennie, trudno mi coś zauważyć.

 1 2 3 >  ostatnia

Dodaj komentarz:

3 + 3 * 3 =

Ostatnie artykuły:

copyright © 2011 www.radom24.pl

obsługa techniczna: www.zaginionestudio.pl

Linki sponsorowane

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.

Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej