Najważniejszym założeniem przyjętym przy wyznaczaniu objazdów dla ruchu tranzytowego było poprowadzenie ich przez Radom w taki sposób, by były one jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców centrum miasta. - Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie do tego celu między innymi obwodnicy południowej Radomia, która od piątku, 27 lutego, będzie przejezdna na całej długości - informuje Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK.
Zalecana trasa objazdów dla jadących "siódemką" od strony Warszawy w kierunku Rzeszowa i Lublina została wyznaczona od ronda Narodowych Sił Zbrojnych ulicami Czarnieckiego, Kielecką, drogą krajową E77 do ronda u zbiegu z obwodnicą południową Radomia i dalej obwodnicą. Dzięki współpracy z GDDKiA kierowcy już przed Białobrzegami na jednej z tablic zmiennej treści będą informowani o trwającej w Radomiu inwestycji i proponowanym objeździe. Duża tablica ze schematem trasy objazdu zostanie natomiast przez naszego wykonawcę ustawiona w Radomiu na "siódemce" przed rondem Narodowych Sił Zbrojnych.
W podobny sposób o planowanym zamknięciu miejskiego odcinka drogi krajowej nr 9 i związanych z tym utrudnieniach w ruchu będziemy informowali kierowców ciężarówek jadących "dwunastką" od strony Lublina w kierunku Warszawy. Przed Zwoleniem zostanie przez GDDKIA ustawiona tablica zalecająca podróżowanie w kierunku stolicy drogą nr 48. Drugą, większą tablicę zamontuje nasz wykonawca na ulicy Zwolińskiego przed rondem Popiełuszki. Ruch tranzytowy w kierunku Warszawy będzie kierowany od tego ronda aleją Wojska Polskiego, aleją Grzecznarowskiego, obwodnicą południową do ronda u zbiegu z drogą krajową E77 i dalej tą drogą do stolicy.
Tablice informujące o zalecanych trasach objazdów dla ruchu tranzytowego MZDiK ustawi wraz z wykonawcą na wlotach do Radomia w najbliższym czasie, mimo że jeszcze nie został zamknięty odcinek ulicy Żółkiewskiego. O terminie tego zamknięcia i szczegółach zalecanych tras objazdów dla ruchu lokalnego MZDiK poinformuje w osobnym komunikacie.
Obecnie wykonawca, zgodnie z zapisami kontraktu, koncentruje się na wzmacnianiu konstrukcji nawierzchni jezdni na fragmentach niektórych dróg objazdowych. Roboty te ruszyły we wtorek, 24 lutego. Ekipy przez kolejne dwa dni zdążyły sfrezować odcinek ulicy Kozienickiej od Żółkiewskiego do wiaduktu nad torami kolejowymi, a także Struga od wiaduktu nad torami do stacji paliw u zbiegu z Olsztyńską.
Do sfrezowania pozostał już tylko fragment ulicy 11 Listopada od Struga do Sportowej. Na niektórych pasach sfrezowanego odcinka Kozienickiej ekipy drogowców ułożyły już świeżą warstwę masy bitumicznej. Rozściełacze masy zostaną ponownie uruchomione, gdy przestanie padać deszcz. Po ułożeniu na drogach objazdowych dwóch nowych warstw asfaltu, czyli wiążącej i ścieralnej, zadaniem wykonawcy będzie jeszcze odtworzenie oznakowania poziomego.
Lada dzień ruszą roboty przy przebudowie sygnalizacji świetlnej u zbiegu ulic Energetyków i Stara Wola Gołębiowska. Dotychczasowe światła wzbudzane na przejściu dla pieszych w pobliżu szkoły podstawowej nr 19 zostaną zastąpione nową sygnalizacją obejmującą wszystkie wloty tego skrzyżowania. Tymczasowe światła pojawią się wkrótce również u zbiegu ulic 11 Listopada oraz Żwirki i Wigury. Ułatwią one włączenie się do ruchu jadącym ulicą Żwirki i Wigury, w tym autobusom komunikacji miejskiej, poprawią także bezpieczeństwo pieszych na tym skrzyżowaniu.
- Przepraszamy mieszkańców za wszelkie utrudnienia w ruchu związane z budową nowego węzła drogowego na ulicy Żółkiewskiego. Apelujemy też do wszystkich uczestników ruchu o zachowywanie szczególnej ostrożności w rejonie prowadzonych robót oraz o stosowanie się do zmienionego oznakowania ulic lub do ewentualnych poleceń wydawanych przez drogowców - mówi rzecznik MZDiK, Dariusz Dębski.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>