Pomiędzy złożonymi ofertami jest duża rozpiętość cenowa. Najmniej za wykonanie wszystkich robót zażądał pruszkowski Strabag - oferta tego przedsiębiorstwa opiewa na kwotę 47 milionów 534 tysięcy 309 złotych. Najdroższą ofertę - o wartości 75 milionów 17 tysięcy 700 złotych - złożył natomiast kielecki Fart. O zamówienie na budowę wiaduktów na Żółkiewskiego starają się również trzy konsorcja firm: Intercor z Zawiercia i Trakt z Górek Szczukowskich (47 milionów 591 tysięcy 62 złote), Banimex z Będzina i Przedsiębiorstwo Robót Drogowych ze Starachowic (49 milionów 239 tysięcy 420 złotych) oraz Mosty-Łódź z Łodzi i Budromost Starachowice z Wąchocka (54 miliony 704 tysiące 842 złote).
- Na sfinansowanie tego zamówienia zamierzamy przeznaczyć 43 miliony złotych. Szczegółowa weryfikacja ofert pod względem matematycznym, prawnym i formalnym potrwa co najmniej kilka tygodni - mówi Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK.
Zamówienie obejmuje budowę dwóch obiektów mostowych nad linią kolejową numer 8 wraz z łącznicami oraz włączeniem do istniejącej jezdni ulicy Żółkiewskiego, ale już bez przebudowy miejskiego odcinka trasy krajowej numer 9 między Zbrowskiego a starodrożem Kozienickiej. Zakres przetargu jest taki sam jak umowa dotycząca dofinansowania, które otrzymaliśmy z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Na mocy tej umowy wartość dofinansowania może wynieść do 44 milionów złotych.
W ramach zamówienia muszą być również wykonane nakładki asfaltowe na drogach objazdowych. Na czas trwania inwestycji istniejący wiadukt zostanie wyłączony z ruchu i rozebrany. W jego miejscu powstanie nowy obiekt mostowy. Równolegle będzie trwała budowa drugiego, bliźniaczego wiaduktu. Wykonawca przed rozpoczęciem zasadniczych robót będzie musiał położyć nakładki asfaltowe na ulicach Kozienickiej, Struga i 11 Listopada, a także zbudować nową sygnalizację świetlną u zbiegu ulic Energetyków i Stara Wola Gołębiowska, która pozwoli na poprowadzenie objazdów.
Po zakończeniu robót mostowych wykonawca raz jeszcze będzie musiał położyć nowy asfalt na Kozienickiej, Struga i 11 Listopada, a także odtworzyć nawierzchnie ulic Szarych Szeregów, Wernera, Żółkiewskiego, Zbrowskiego, Energetyków i Brzustowskiej. Wzmocnienie konstrukcji nawierzchni wszystkich dróg objazdowych jest wymogiem kontraktu i nie ma możliwości rezygnacji z tych prac. Tak jak w przypadku poprzedniego przetargu, nakładki asfaltowe na drogach objazdowych muszą być wykonane zgodnie z zapisami programu funkcjonalno-użytkowego.
- Przypominamy, że niedawno Krajowa Izba Odwoławcza potwierdziła nasze racje w sporze z jednym z byłych wykonawców przebudowy ulicy Żółkiewskiego. Firma ta zakwestionowała przed KIO część zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia z nowego przetargu na budowę wiaduktów oraz zażądała zmiany treści tego dokumentu, w tym usunięcia zapisów o konieczności wykonania nakładek. Były wykonawca wielokrotnie podkreślał, że jest w stanie zrealizować całą inwestycję bez zamykania Żółkiewskiego i w związku z tym nowe nakładki na drogach objazdowych nie są potrzebne. KIO odrzuciła te argumenty. Przewodniczący składu orzekającego KIO stwierdził jednoznacznie, że "prowadzenie ruchu przez całą inwestycję po ulicy Żółkiewskiego uniemożliwiałoby praktycznie dokonanie jej odbioru i przekazanie do użytku" - informuje rzecznik MZDiK.
Wynagrodzenie dla nowego wykonawcy budowy wiaduktów na Żółkiewskiego będzie ryczałtowe, ale wartość robót zrealizowanych przez poprzedniego wykonawcę zostanie odjęta od wartości prac, które ma wykonać nowa firma.
Nowy węzeł drogowy u zbiegu Żółkiewskiego i linii kolejowej Warszawa - Kraków powinien być gotowy w ciągu dziewięciu miesięcy od podpisania umowy, nie później jednak, niż do końca przyszłego roku.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>