Jak piszą członkowie zarządu Stowarzyszenia Radomskie Inwestycje: ''Według policyjnego Systemu Ewidencji Wypadków i Kolizji w latach 2007-2012 na odcinku, który ma być remontowany (Chopina-Przechodnia) doszło do 126 zdarzeń, w tym do aż 32 potrąceń pieszych! Dane te dotyczą tylko skrzyżowań i przejść, więc skala niebezpieczeństwa jest o wiele większa.''
Intencją zarządu stowarzyszenia jest zainicjowanie szerszej dyskusji dotyczącej poprawy bezpieczeństwa, przy czym członkowie Radomskich Inwestycji nie stoją na stanowisku, że proponowane przez nich rozwiązania są najlepsze. Liczą na kreatywność projektantów i zainteresowanie opinii publicznej tym tematem.
Damian Maciąg przypomina, że problem z brakiem bezpieczeństwa na ul. Limanowskiego został już dawno zauważony przez MZDiK, ponieważ już w 2010 roku ówczesny rzecznik Pan Bartosz Rutkowski, na łamach Echa Dnia informował: ''Rozważamy budowę sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przy skrzyżowaniu ulic Limanowskiego i Przechodniej.'' Jednak dotychczas tej propozycji nie zrealizowano.
- Ta ulica przebiega przez obszar bardzo silnie zurbanizowany i kwalifikuje się do pewnego uspokojenia ruchu, np. zwężenia jej i wytyczenia w niej lewoskrętów. Dzięki temu przepustowość ulicy zostałaby taka sama, a poprawiłoby się bezpieczeństwo pieszych - uważa Damian Maciąg ze Stowarzyszenia Radomskie Inwestycje. - Zależy nam na tym, aby ruch na tej ulicy był płynny, ale nie był szybki. Chcielibyśmy, aby przy stacji krwiodawstwa powstała sygnalizacja świetlna, która jest w tym miejscu bardzo potrzebna, podobnie jak potrzebne są azyle dla pieszych - dodaje Damian Maciąg.
Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje przypomina również, że według obowiązującego „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Radom” na ul. Limanowskiego przewidziano powstanie infrastruktury dla rowerzystów.
- Jeżeli projektant zaproponowałby budowę buspasa lub pasa dla rowerów na tej ulicy, to jesteśmy jak najbardziej za, pod warunkiem, że byłoby to zorganizowane w sposób bezpieczny dla rowerzystów. Obecnie samochody jeżdżące tamtęty zwykle z dużą prędkością, stanowią ogromne zagrożenie zarówno dla rowerzystów, jak i dla pieszych - mówi Damian Maciąg, podkreślając, że kwestie dotyczące rowerzystów nie są tutaj pierwszorzędne, ponieważ ważniejsze jest bezpieczeństwo pieszych, bo to oni są najbardziej poszkodowani w obecnym układzie komunikacyjnym.
Stowarzyszenie RI zwraca także uwagę na to, że „Program ochrony środowiska przed hałasem dla miasta Radomia” czy „Programu ochrony powietrza dla strefy miasto Radom" przewiduje działania zmierzające do ograniczenie niekorzystnego wpływu transportu na życie mieszkańców miasta.
Na razie jednak MZDiK nie zdradza szczegółów dotyczących zmian przy ulicy Limanowskiego. A pytany przez nas rzecznik Dariusz Dębski informuje jedynie o tym, że - W związku z tą inwestycją rozważamy możliwość poprawy bezpieczeństwa dla wszystkich uczestników ruchu na odcinku Limanowskiego, który będzie objęty robotami wodociągowymi.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>
Bezpieczeństwo pieszych jest najważniejsze. Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje pisze do MZDiK
Prace, związane z rozbudową i modernizacją sieci wodociągowej i kanalizacyjnej przy ulicy Limanowskiego mają rozpocząć się już w pierwszej połowie lutego. W związku z planami Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji dotyczącymi zmian w organizacji ruchu, Zarząd Stowarzyszenia Radomskie Inwestycje zwrócił się z wnioskiem o podjęcie zdecydowanych działań zmierzających do poprawy bezpieczeństwa na tej ulicy, bowiem szczególnie często dochodzi tam do wypadków i potrąceń pieszych.
Komentarze naszych czytelników
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu