Umowa z firmą, której zadaniem jest wdrożenie w Radomiu karty miejskiej oraz Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej została podpisana w maju br. Przetarg wygrała firma R&G Plus z Mielca, która przedstawiła najkorzystniejszą ofertę.
Całkowity czas potrzebny na wdrożenie obu systemów to siedemnaście miesięcy.
Pierwszym zadaniem wykonawcy jest skompletowanie sprzętu niezbędnego do rozpoczęcia etapów pilotażowych. W przypadku Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej pilotaż powinien ruszyć w najbliższych dniach, gdyż właśnie mija termin trzech miesięcy od podpisania umowy. Wykonawca ma zamontować w sześciu autobusach obsługujących tą samą linię komplet urządzeń pokładowych, czyli autokomputer, tablice informacji pasażerskiej, moduł zapowiedzi głosowych przystanków oraz dwusystemowe kasowniki, które umożliwią odczyt danych z kart miejskich oraz skasowanie tradycyjnych biletów papierowych.
Pierwsza tablica świetlna została zamontowana na przystanku Malczewskiego/ Kelles-Krauza, przy punkcie firmowym MZDiK. Natomiast w siedzibie MZDiK powstanie stanowisko dyspozytorskie. Celem tych działań będzie identyfikacja jakości systemu - lokalizowanie pojazdów na cyfrowej mapie miasta, a także dostarczenie informacji o czasie przejazdu autobusów przez poszczególne przystanki.
Wdrożenie etapu pilotażowego powinno nastąpić w ciągu siedmiu miesięcy od podpisania umowy (grudzień 2013). W tym czasie, wykonawca będzie musiał zamontować wspomniane wcześniej urządzenie we wszystkich pozostałych autobusach obu przewoźników. Firma dostarczy również serwer, czytniki dla kontrolerów oraz uruchomi pierwsze stanowisko personalizacji i doładowywania kart.
Jesienią, w drodze losowania lub konkursu, wyłoniona zostanie stuosobowa grupa użytkowników komunikacji miejskiej, której zadaniem będzie testowanie możliwości nośników. Karty będzie można doładowywać na kilka sposobów: w dziewięciu automatach biletowych, pełniących jednocześnie funkcję infokiosków na najważniejszych przystankach, w punktach sprzedaży biletów MZDiK i przez Internet.
Głównym celem Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej będzie informowanie oczekujących na przystankach pasażerów o rzeczywistym czasie przejazdu autobusu, przebiegu tras lub zmianach w rozkładach. Ponadto na czterdziestu czterech przystankach autobusowych zostaną zamontowane na słupach dwustronne tablice świetle w technologii LED.
Firma R&G Plus z Mielca ma na swoim koncie podobne realizacje projektów w innych miastach, np. w Kielcach, Puławach i Lublinie.
Wartość projektu to niespełna dziewięć milionów złotych. Jest on dofinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 na kwotę ponad sześć milionów złotych.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>